spunk_totte 1 Postad 19 Februari , 2006 Hej jag är ny här och tänkte att det var dags att presentera sig! Jag kom först i kontakt med Maringuiden 2005 när jag var med i deras tävling skepp o Håll men blev alltså medlem först nu! Jag heter Christoffer är 23 år Bor i Kungälv tillsammans med min Sambo Linda och våra 2 barn Elliot 5 år och Viggo 8 månader. Till yrke driver jag reklambyrån StyleFX med totalt 4 anställda. Jag är ägare till en liten styrpulpetare Micore 4,95GT samt en Mariah SC21 som jag köpte på båt mässan förra lördagen, Båten levereras i slutet på April. På sjön åker jag gärna Wakeboard samt metar. På havet badar jag gärna och har det gott, gillar större hamnar med mycket ös =). Övriga intressen: Hembio, bilar, hundar, snowboard & matlagning. Ja det var jag i Korthet =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 19 Februari , 2006 Välkommen! Kul att se fler med snabba båtar, nu får du ju gå med i klubben Minst 30 knop här på sidan. Kollade lite på just Mariah-båtarna på mässan, snygga båtar! /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 19 Februari , 2006 Välkommen hit. //Calle ps. Jag som är lantis ,kan Du sätta in en bild på en Mariah ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 Februari , 2006 Välkommen till MG! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lejon 0 Postad 19 Februari , 2006 Du e varmt välkommen till MG...kul att någon presenterar sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 19 Februari , 2006 Håll till godo =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 19 Februari , 2006 Vad har du för motor i den där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 20 Februari , 2006 220hk 4,3 liter mercruiser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 21 Februari , 2006 Snygg båt. Vad mycket skoj man kan göra med båtmodelnamnet..... Nää, grabbar jag skall hem och spackla upp Mariha lite granna. Hon har börjat att flagna lite i ytskiktet... osv osv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 21 Februari , 2006 Ha ha ja det är sant, Kan berätta för polarna att jag är orolig över Mariah, hon är så våt. Går för djupt. Ut å Gunga, Fast undra vad dom tänker när jag talar om att jag skall krypa in i henne å läga mig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nuklex 0 Postad 2 Mars , 2006 Hej hej. Jag är ganska ny här själv. Det va en bra ide att presentera sig. Jag är också en egenföretagare med 4 anställda inom biomedicin och mätningar av radioaktivitet. Köpte en Bella 620Dc med 150hk Yamaha förra året. hoppas på en fin sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 12 Juni , 2006 Ja hå inga fler som vill ta steget ut och presentera sig =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LarsaP 0 Postad 13 Juni , 2006 Jo då, visst är det väl lämpligt att presentera sig. Lars-Olof 33, för tillfället särbo, arbetar på Banverket Produktion och bor i Ånge i Medelpads inland så de tidigare båtarna har varit mindre motorbåtar för vattenskidåkning och sådant. Annars har jag haft turen att via släktingar fått segla en hel del, dels med egen optimist när jag var yngre och sedan Stortriss och Vega. Just Stortrissen är det som gjort att jag hittade hit, den har nu övergått i min ägo och kommer att seglas flitigt i sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mlonn 0 Postad 13 Juni , 2006 kul ide..!Pluggar till båtbyggare på orust. Annars så åker jag runt i min larson 206 senza i hjälmaren. Har också en gammal glastron v-155 som jag håller på att renovera. Det var nog allt om man inte ska gå för djupt..//Mårten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 13 Juni , 2006 Hänger på, kul idé. Heter Roland och bor i Skövde med familj med två tonåringar 14 och 15år, jobbar som teknisk chef på ett mindre företag. Skövde är en fin stad men saknar en riktig sjö. Har båten på västkusten i Kungshamn. Båten är min andra Uttern och är en fin S64:a. Vi använder den messt till nöjesturer, hälsa på bekanta och ut och bada på någon av de många öarna utanför Kungshamn. Brukar hänga en hel del på Maringuiden då det är ett bra forum med massa kul medlemmar och man kan både lära massor och ibland hjälpa till. Att få hjälpa till betyder mycket och vi människor behöver känna att vi behövs. Längtar till helgen och att få åka ut med båten igen. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 13 Juni , 2006 Ok, då fortsätter jag! Jag heter Calle och jobbar som säljare på ett säkerhetsföretag. 3 barn och bor i Dalarna. Har båten i en insjö och använder den som transportmedel mellan stugan och hemmet, (Bryggplats 50 meter från huset) samt som fiskebåt! Skall nu prova att dra tube efter den i sommar. Nästa !!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Maringarderoben Postad 13 Juni , 2006 Som Ringhede hänger även jag på, jag är 40 år och äger en stålbåt, därför hänger jag mest på maringarderoben när det gäller Internet! Jag jobbar på Stora Enso och Falkenberg är min utgångshamn men jag bor på annan ort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 14 Juni , 2006 40 ???Åh,fy faan Hallå,kul idé.Urban från Stora Vika. Arbetslös så jag kan segla hela sommarn ,kommer närmast att ta mig till Grisslehamn för att träffa likasinnade,som jag hoppas har vimpeln,äta,dricka och ha kul.Det blir utan mina två barn Cecilia o Fredrik, som jag hoppas inte blir åkare?Det blir även utan Lazy,som får bli hemma med ungarna,,,som är 18 och 20 år.Nä Karin och jag seglar själv dit så får vi se om någon blir med till Gotland i början på Augusti. Hade Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim_Possible 0 Postad 14 Juni , 2006 Jag har hängt här i ett drygt år nu! Jag är inköpare och har en Maxi 77 i Vänern (Kristinehamn) som jag seglar tillsammans med maken och pojkarna på 5 och 9 år. Övrigt: Hänger på gymmet eller fixar med huset/trädgården. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 15 Juni , 2006 Då kör väl jag också då...Mats, 44 år, sambo med Anna. Har två döttrar, 15 och 19 som fortfarande vill hänga med ut på sjön. Jobbar hemma med reklam, tidningslayout, foto, utbildningar i Photoshop och Indesign. Har nyss börjat tillverka fototapeter (!)Hemmahamnen är Norra Hamnen i Helsingborg. Det blir många turer till de danska gemytliga hamnarna, i synnerhet Hornbaek, ca 10 Nm från Hbg. Några golfrundor på Ven brukar det också bli.Trevlig sommar! Matsprepix.se, fototapeter.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 15 Juni , 2006 Hej på er. Jan-Eric blev jag döpt till, men jag lystrar till namnet wille då jag på en tidigare arbetsplats ofta förväxlades med flera andra Jannear. Jag är en inbiten seglare på 43 år som är född och uppvuxen i Sveriges första stad (Göteborg) Har seglat sedan tioårsåldern med optimisten som förstabåt, sedan blev det en OK-jolle som man åkte runt på tävlingar med. Lagom till muck från militärtjänsten så inhandlades det en liten amerikansk Glastron v 162 futura som man hade som skiddragare och även som brudfångare, vilket den funkade utmärkt till, dock inget att övernatta i. Sedan hade familjen både snipa och en lite större kabinbåt som vi använde på västkusten. Numera är man singel och har en son på 20 år. Och jag seglar en Dominant 78, en trevlig, snabb liten båt perfekt för mina behov. Sedan har man väl hängt här på MG en tid och tycker att forumet håller en hög kvalitet (tack Janne, Dick och övriga som ligger bakom sajten för detta) , jag arbetar som lastbilsförare och skriver detta just nu från lastbilen. är online på nätet hela tiden med mobil uppkoppling för jobbets skull. /wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser