Mr-Flipper 0 Postad 18 Februari , 2006 Hejsan! Finns det någon som ska sälja sin Flipper 620C -88 eller nyare, då är jag intresserad. Vet någon vad ett rimligt pris är för en Flipper 620C -90? Och hur stor motor behöver man för maximal körglädje och ekonomi? Räcker det med en 90 hästars? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 18 Februari , 2006 kolla här:www.erikssonmarine.com Vill du göra av med massor med bensin kan du köpa en båt med en tvåtaktare på 90 hkr. Med en större nyare motor blir båten roligare och snålare. Men allt har ju sitt pris, så stirra inte dig blind på soppaförbrukningen utan att jämföra med kapitalkostnaden för en ny motor. En gammal tvåtaktare som slukar 2 lite per distans är snålare än en ny fyrtaktare som drar 0,8 per dist om du ser till den faktiska kostnaden. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hulten 0 Postad 18 Februari , 2006 Från Yamaha körfakta: Flipper 620c / Yamaha 2-takt 115hk 1988 4pers 5600rpm 35knop 1,43l/dm (topp) 4500rpm 29knop 0,98l/dm (march) /H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan_Sandstedt 0 Postad 18 Februari , 2006 Hej hopp Jag har tidigara var it ägare till en 620 C med en 90 hkt Yamaha 2-takt, vilket byttes till en 90 hkr Honda 4-takt. Tvåtaktaren drog närmare 1,2 l / sjömilen Fyrtaktaren ca 0,9, Detta är då blandad körning som jag körde båten, vid ren marchfart är förbrukningen mindre. med 90 gör båten ca 30 knop. Båten har ett bärigt skrov, och planar lätt med 6 pers & full tank med 90 hkr. Personligen tycker jag båten inte beöver mer. Nu är 620 heller ingen rikgtig fartbåt, den går bra i en 21 - 22 knop, men den kan bli lite stötig gång, särskilt i motsjö. Vill man pinna iväg i 40 knop finns noga andra båtar. Fyrtaktaren gav framför allt mer komfort, lägre och behagligare ljud, ingen avgaslukt, lågra vibrationer, går bra på alla varvtal, möjlighet att köra på krypfart timme efter timme utan problem med avgaser. Vill absolut rekommendera det, även om båten var lite piggare med 2-taktaren. simma lungt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 19 Februari , 2006 http://www.blocket.se/vi/7307220.htm?ca=9_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser