Lejon 0 Postad 18 Februari , 2006 Hej alla båtälskare, snart kryper våren på och då blir det dax att rusta för båtsäsong Nu till mitt lilla problem. För tillfället är jag ägar till en Ryds DC men har länge tänkt att byta upp mig till ett par storlekar störr, och nu till denna säsong tänkte jag göra göra det. Jag har fastnat för Bayliner modell 2355 och 2655. Frågan är då: -vad är den stora skillnaden mellan dom? (skiljer 3 fot) (utrustning, utrymme mm) -vilken är mest prisvärd? (skiljer dock ett antal tusenlappar) -2355 finns två olika motorer, v6 eller v8. Vad ligger förbrukningen på dessa? (liter/ dist.) Jag är mycket tacksam för svar. MVH Funderaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 18 Februari , 2006 Jag har en 2355:a som jag är nöjd med. Den har en V6 motor på 190 Hk och gör max 31 knop och marschar ca 25. Då går det ca 1,6 l/dist. Nackdelen med båten är att det är för få (5st) sittplatser ute, med i gengäld kan man lätt sova 4 pers utan att trängas nämnvärt. 2355 och 2655 är lika breda. Det enda jag har sett som skiljer är platsen ute, den är lite bättre disponerad. (beroende på årsmodell) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lejon 0 Postad 18 Februari , 2006 Man tackar för inlägget.. det jag har sett från bilder är att 2655 har en större akter. Kan det vara så att den längden sitter i aktern och inte är disponerad i fören? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 18 Februari , 2006 Ja, precis så menar jag. Kanske har fel, jag har ju inte mätt, men även om den är lite större i fören har man inte så mycket nytta av det, man kan i alla fall inte sova fler än fyra. Om inte pengarna styr så mycket skulle jag nog välja en 2655:a pga av platsen i aktern. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lejon 0 Postad 18 Februari , 2006 tack..får ta en funderare om den platsen kan vara värd den prisskillnaden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 18 Februari , 2006 Jag skulle satsa på en 2655:a. I sammanhanget så är väl prisskillnaden väldigt liten. Jag tror inte att du skulle ångra dig om du går på den större, däremot så är det ju fort gjort att man tänker jag skulle kanske köpt den större om man köper den mindre. Å andra sidan så kan man ju tänka att köper jag den mindre så har jag iaf en sommar med gratis soppa. ääh, köp 2655:an :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lejon 0 Postad 18 Februari , 2006 Ja, det finns sanning i det du säger...lätt att man tänker ekonomiskt och kortsiktigt istället för långsiktigt och komfort. Man tackar för inlägget och synpunkterna..är guld värda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 19 Februari , 2006 Hej! Vilken årsmodell talar vi om? Det kan variera en del mellan årsmodeller och utrymme. Min erfarenhet när man skall köpa båt är att man väljer sällan för stort, risken är att man får gå och sukta efter den lite större i efterhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 Februari , 2006 Av någon outgrundlig anledning har alla båtar jag har haft har varit ett par fot för korta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lejon 0 Postad 19 Februari , 2006 hade tänkt mig runt -97, /- något år. Är skillnaden stor på denna årsmodell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 19 Februari , 2006 På 2355:an är ryggstödet på aktersoffan fällbart fr. om. 96 el 97. Det saknar jag på min. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser