jack_sparrow 0 Postad 18 Februari , 2006 hmm....bilskrot e för gamla kasserade bilar...men vart tar gamla kasserade båtar vägen ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 18 Februari , 2006 http://www.uniqueboats.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mellan 0 Postad 18 Februari , 2006 hittade en länk på en annan båtsida http://www.homonavigare.org/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jack_sparrow 0 Postad 19 Februari , 2006 Vad har dessa länkar med båtskrot att göra? Min fråga var seriös...men jag har kanske hamnat på fel ställe om jag vill ha seriösa svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 24 April , 2007 tyckar att man allt oftare ser gamla träbåtar eldas på majbrasor osv. annars så finns det ju båtkyrkogårdar, finns det inte en i storstockholm? har även sett en del på bilskrotar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anemos Postad 24 April , 2007 Tyvärr är gamla/övergivna plasbåtar ett miljöproblem. Man kan inte bara bränna upp en plasbåt. Det finns industriellt sätt att förstöra och återanvända även plast båtar til nyttigt material. Annars tar det mycket lång tid för plasbåt att ruttna bort på vanligt sätt !! Titta här ! http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&typ=mot&rm=1992/93&bet=Jo60 JA DET STÅR INTE ENTYDLIGT OM PLASTBÅTS PROBLEMET, MÅSTE LÄSAS MELLAN RADERNA Senast ändrad av anemos | 24 april 2007 | 19:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 24 April , 2007 Ska finnas en båt skrit bara 2 mil från där jag bor men har ännu inte hunnit besöka den, enl rykten fraktas båtar från båda kusterna dit med en ombyggd buss som funkerar som stor trailer. Har sett några blocket annonser på riktigt intressanta objekt från denna skrot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_swe 1 Postad 24 April , 2007 nikitalord: var i ska denna finnas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 24 April , 2007 en bit utan för Bor mot dvs mellan värnamo och horda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 29 April , 2007 Båtmats har massor med gamla båtprylar. Trevlig gubbe är han på köpet! http://www.batmats.nu/framsida.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 25 Maj , 2007 Finns det möjligen ngn hemsida?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Maj , 2007 Vet ej men någon dag blir det tid över för en utflykt dit. ser ibland annonser på blocket med riktiga fynd, polis,patrull båter mm. när jag vet mer kommer adress. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 26 Maj , 2007 Dom mals ner o blir ny gelcoat som säljs på gubbdagis (Biltema). Överblivet motorolja säljs som grillolja på Konsum. Trädetaljer används som bryggor i Afrika. Propelleraxeln har man till brännboll på lågstadiet. Dynorna används till hjärnprotes på kvinnokliniken. Resten blir det falukorv av !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Maj , 2007 plastbåtar med nya återvinningskrav blir nog dyra att bli av med, aluminium båtar lär man få betalt för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 28 Maj , 2007 Japp, bara att köra ner dem i automaten på Konsum tillsammans med ölburkarna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
muskobat 0 Postad 6 April , 2009 Prova www.batskroten.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 56 Postad 12 Juli , 2009 här kommer ett seriöst svar jag bor i göteborg och här e d dåligt med båtskrotar... men de flesta hamnar har en skrothörna. det gäller bara att köra runt, fråga och jaga gamla ägare. tyvärr är d ofta så att skrotade båtar är båtar som har obetalda hyror eller andra tragiska orsaker som gör att de blir söndertorkade eller som plast som inte underhålls spricker upp och krackelerar osv. många skiter totalt i vad som händer och låter båten ligga tills hamnen skrotar den själva men det är en lång procedur som dels kostar platsmässigt och om hamnen skall göra något är det en eländig och dyr process som till slut gör att avgifter går upp. då väntar hamnen tills båten utgör allmän fara och hugger upp den. och då skall man hålla sig framme. jag tittade på länkarna som de andra har skrivit men det tycker jag var blaha-blaha. däremot var det en som träffade mitt i prick och det är båtmats.nu helt suverän hemsida och förbaskat trevlig..har köpt en generator bl a som efter 2 år funkar perfekt..hans son jabbade i göteborg just då så han tog med den åt mig så att jag slapp fraktkostnaden,,,helschyst sen vet jag inget uppåt landet men de olika varven längs kustar och sjöar har nog också en skrothörna.. jag önskar mig en riktig båtskrot utan plastbåtar som ju är återvinningsbara o plast e skit....böldpestskit hare gôtt i sommar! over and out Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frezie 0 Postad 23 November , 2009 www.batdelen.se finns i göteborg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 24 November , 2009 Märklig fyr denna Galle Geir David Tovetjärn Selland. Först gör han reklam i en tråd och ber sen om ursäkt, sen gör han om det i en annan tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stretti 0 Postad 24 November , 2009 Torde snart komma återvinningsautomater typ aluminiumburkar för alla Bavarior:) En massiv flistugg kombinerat med matarband och räkneverk.Frågan är bara vad panten blir. Några förslag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Frezie 0 Postad 24 November , 2009 Fast jag funderar jag. Var går gränsen mellan att göra reklam för sitt företag och erbjuda tjänster till någon som söker. Mitt svar var nog mest inriktat som kommentar till Zaphir. Självklart kan jag ta bort mitt inlägg och pm:a Zaphir istället, men eftersom det eftersöktes båtskrotar och vi har en tyckte jag det var passade att nämna det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 25 November , 2009 Seriösa svar i DÖSNACK -DREAM ON!!!! Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 26 November , 2009 Du får väl fundera ett tag till! Men med tanke på vad ditt företag har för verksamhet så borde du ju fatta. Bolaget ska bedriva produktion av reklam, PR, media, marknads- föring samt försäljning av bilder och internet relaterade tjänster. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 56 Postad 8 Maj , 2010 ööh tog lite tid att hitta hit igen. din länk är jättebra....mera sånt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 Maj , 2010 Tog det sex månader att hitta tillbaks hit när du hade klickat på hans länk? snacka om att du måste ha trötta ögon och musarm nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 22 Juni , 2010 Kolla nedåt, på botten kan de vara. /Jugge Senast ändrad av JuggeM | 22 juni 2010 | 02:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 5 December , 2010 Japp, det vet jag var det ligger.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser