nkotb 0 Postad 17 Februari , 2006 Hej! Har precis lyckats komma över ett originalkapell till en Uttern 6000. Tyvärr saknar jag bågar och då det är ganska svårt att hitta några har jag tänkt försöka fixa detta själv. Har dock lite dålig information om hur det skall se ut. Har varit i kontakt med Utternbåtar och har fått reda på placeringen av fästet samt att bågens längd skall vara 3,4m. Någon som vet hur bockningsradien och vinkeln är? Den borde väl vara 90 grader eller? Således borde bredden på kapellbågarna vara samma uppe i taket som nere vid fästet? Någon som vet? Tacksam för svar! Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 Februari , 2006 Grattis till ditt båtval! Det där med kapell till båten är inte så enkelt som det vid första anblicken verkar. Mät för skojs skull sittbrunnslängden och höjden som du mellan relingen och taknocken. Då märker du att det troligen kommer att behövas två relingsfästen på vardera sida. Ok det finns andra lösningar också. Vad beträffar radien så är den ca 240 mm och gradtalet omkring 80, höjden ca 950mm. /lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nkotb 0 Postad 17 Februari , 2006 Det har suttit ett gammal kapell på båten. Däremot har jag inte koll på om det finns några gamla fästen till bågarna. Men jag har en skiss på exakt hur och var dessa skenorna skall fästas. Skall åka ut till båten nu i helgen för att se hur det ser ut... Det jag inte visste var hur bågarna skulle bockas. JAg får nog kolla lite när/om jag får kapellet på plats! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser