Carlf 1 Postad 15 Februari , 2006 Hej på er alla Det är så att jag har införskaffat mig en ny båt(x-99mkII). Men jag skulle behöva komplettera den med en plotter. Jag har haft en raymarine 435ci, men jag tycker att denna var lite liten. Så nu till frågan vilken plotter ska man köpa ? Skicka gärna med en länk till den ni rekomenderar. Tacksam för svar MVH Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 16 Februari , 2006 Har en Lowrance 332c själv som jag har haft i ett år. Helnöjd med den, och i år skall jag koppla in instrumentmätare som sumlogg, flödesmätare bland annat. Lowrance Kolla även demo av deras produkter.. rätt fräckt.. Demo /Hans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bating 0 Postad 16 Februari , 2006 En lite större plotter är Raymarine A65 med 6,5-display. Mycket bra skärm som kan delas i 2 delar, översikt/närbild eller något annan uppdelning. Om skärmen är lika snygg som den var på METS så blir den väldigt bra. Finns ej för leverans än, men snart...) Därefter är det raymarines C-serie. Med displayer 6,5, 8,4 och 12,1. Allt beskrivet ovan är lättare att hantera än RC435i. Raymarin www.raymarine.com Navship generalagent i Sverige www.navship.se Men dom har inte laggt upp någon information om A65 än. Sök på Google för att hitta Svenska beskrivningar. Och så finns det massor av andra fabrikat som också är bra. Men i och med att du haft raymarine så skrev jag bara om det fabrikatet. /Marcus http://www.bating.se/mg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 16 Februari , 2006 Humminbird Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 17 Februari , 2006 Hej Tack för svaren men nu står det mellan den nya Raymarine och lowrance 3600, och hur bra ser man dessa på x-99:an om man har tänkt att montera den vid ingånen till cabinen ? räcker det men 6.5 ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marcus3 0 Postad 19 Februari , 2006 Eftersom du är van med Raymarine-miljön så är väl det mest praktiska att gå upp en storlek inom samma varumärke (som dessutom är mycket bra). Deras 70-modeller är mycket bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlf 1 Postad 19 Februari , 2006 Jag har börjat kika lite på c-80 på raymarine den verkar både bra och stor . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser