Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
teamalgen

Rätt motorstyrka till rätt båt

Rekommendera Poster

Har ibland läst olika inlägg bl.a handlar det om hur stor motor man kan ha. Jag själv har en Ryds 435 FC. Nyinköpt aug 05 skulle jag försäkra båten. Då satt en Johnson 35 hk årsmodell -79. Mitt försäkringsbolag drog öronen åt sig eftersom båten är godkänd för max 30 hk. Några samtal hit och dit sen ett okej. Puh!!. Hur gör ni själva om ni sätter på en större motor än vad som är tillåtet. Motorn oförsäkrad eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hel måste bara tala om att min svåger har en 50hk yamaha på sin 435 o det fungerar alldeles utmärkt. ock det var inga som helst problem att försäkra den heller hos länets i östersund .själv har jag en cresent 434 med en yamaha 40 hk o den är godkänd för 15hk o det var inga som helst problem mvh rillez 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tydligen har jag drabbats av en nitisk hm.... Undrar vad policyn är i detta avlånga land. Tänk senariet: jag köper en begagnad båt med motor. Glad ihågen ringer jag Länet i Borås för att försäkra. Svar Nej!! tyvärr etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varierar väldigt beroende på vikket försäkringsbolag du frågar.

Hadde 40 hk på min lilla julle (ca 150Kg) inga prob hos if.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick samma problem som dig när jag köpte min båt. Max motor var 40 och det satt en 65hk på. Länet ville inte försäkra pga den stora motorn, men då ringde jag till dom här och dom gick med på det. Var rädd att ingen ville försäkra den men som tur va så gjorde dom andra detsmiley-laughing.gif\, behöver inte låsa varken motor eller båt och premien förändras inget ändå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
När jag skulle försäkra min båt fick försäkringsbolaget
upp nån varningstext att den va för gammal -69.
Försäkringsagenten va tvungen att prata med
en kollega,sen gick det.smiley-laughing.gif\
Får väl köpa en -06:a nästa gång.26.gif\

Patrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...