rillez 0 Postad 16 Februari , 2006 ge mig en ÖL keneth and the knutters rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 16 Februari , 2006 In a slow boat too China... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rock 0 Postad 16 Februari , 2006 Varför inte Harry Brandelius - Gamle Nordsjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 16 Februari , 2006 Så skimrande var aldrig havet, hör ni vågorna, ser ni den rosa solnedgången? Fast Cornelis skrev ju faktiskt svensk text till låten som bör vara alla MG:ares signaturmelodi: Jag hade en gång en båt......... (Häng nu inte upp er på imperfekt i texten!) Bonusfråga: Vad hette originalet och vem framförde den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dyker 0 Postad 16 Februari , 2006 Hans video är grym!!Såg den på razzel eller nöjesmaskinen för många år sen,skulle vilja få tag i den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 16 Februari , 2006 En kulen natt natt natt min båt jag styrde på havets vågade vågade våg så skummet yrde och vart jag sågade sågade såg på havets vågade vågade våg långt ner i... Tunga grejer ! hehe JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 16 Februari , 2006 hahahahaha......... Japp!! Han syns över allt JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 16 Februari , 2006 Den låt som Cornelis översatte till Jag hade en gång en båt var ju den gamla klassikern Sloop John B, sjungen av bla Beach Boys, Kingston Trio, the Weavers, Barry McGuire och en för mig okänd person vid namna Alan Lomax år 1935. Den lär ska ha förekommit i en gammal sångbok som hette American Songbag från 1927, men vem som har skrivit den går jag bet på. Nån som vet? MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 16 Februari , 2006 Håller med, kul att det finns Kjell Höglund-freaks kvar... MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 16 Februari , 2006 För att fortsätta med Kjell Höglund: Jag ska segla i ett badkar till norra Madagaskar och mitt segel är en trasig kalsong jag längtar redan att få höra vågorna som plaskar och att skrämma alla fiskar med min sång Jag tar vägen över Nordsjön genom Engelska kanalen sen seglar jag genom Gibraltar sund jag ska skratta som en flodhäst så att folk tror jag är galen och i Roma ska jag stanna en stund (och i Roma ska han stanna en stund) Till Kreta, till Cypern och till Jerusalem och genom Röda havet, trallalla och skulle det bli stiltje ska jag bara längta hem och ångra att jag nånsin gav mej av (och ångra att han nånsin gav sej av) Men solbränd, glad och lycklig når jag så min resas mål och landar i Diégo-Suarez då dar jag proppen ur mitt badkar med ett glädjevrål (Tjoho!) det här var sången inom parentes det här var sången inom parentes... MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elektrikarn 123 Postad 16 Februari , 2006 banana boat song på högsta volym,kl sex på morgonen efter att legat vaken till grannarnas partajande.. DÄÄÄÄÄOOOOOO Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 16 Februari , 2006 Beatles Chris Craft number 9 welcome on board..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinum 0 Postad 17 Februari , 2006 Googlade fram text o musik:Lee Hays and Carl Sandburg Kapten Ru Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 17 Februari , 2006 Earth Wind & FireDOM MÅSTE HA MISSAT DETTA MED BÅT ,FULLSTÄNDIGT ! VAR ÄR VATTNET ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Februari , 2006 Skall vi låta Cowboysen hopppa av hästen och ta sig ut på havet oxå då. Garth Brooks - The River kanon låt om man spelar riktigt högt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser