clx88 0 Postad 12 Februari , 2006 Hej.. Nu börjar det dra ihop sig för att hämta båten och årdna till den.. Jag undrar om någon vet vad för medel proffsen använder till att rubba och polera? Ska köra med en polermaskin med två trissor tror jag eller någon som har något annat bra förslag? Båtarna är i Plast.. Mvh David (längtar) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searover 0 Postad 12 Februari , 2006 Helt beroende på vilket skick din gelcoat befinner sig i. Börja med att tvätta rent. Är ytan matt kör över med polish, får du inte upp glansen är du tvungen att först gå över med en rubbing.Var försiktig med värme mao stå ej med maskinen på samma punkt utan pendla. OBS lågt varvtal om du inte använder exenterslipmaskin. Rubbing o polish -Autosol eller ErrBee fungerar bra men du kan använda de flesta medel utan silicon Avsluta med ett lager wax. Tänk på att havstulpaner älskar wax. lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 534 Postad 12 Februari , 2006 Hmm... Visste inte det där med att havstulpaner älskar vax. Trodde de hade svårare att fästa på vaxad yta. Nån annan som kan bekräfta detta? Förlåt om jag ger tråden en annan inriktning än den ursprungliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser