Gå till innehåll
lördag 28 september 2024
Micke9000

Köpa Trimplan

Rekommendera Poster

Hej på er,

 

Nu börjar det rycka lite i båttarmen :)

 

Har under vintern funderat på att montera trimplan på min båt.

det är en Delfin Comfort 20 - 21 fot.

 

I dagsläget sitter det passiva trimplan på den. det hjälper ju en del men

inte på långa vägar så bra som hydraliska.

 

Vart kan man köpa vettiga hydraliska trimplan med bra kvalité samt bra pris?

 

Mvh Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för påhopp från dom som inte gillar Biltema så kan jag rekommendera deras trimplan... Jag monterade såna på min förra båt, en Sunbird 208, alltså 21 fot. Fungerade utmärkt alla år jag hade båten.. Fast då såldes de av SeaSea (Byggplast&båtprylar) och fabrikatet var nåt Italienskt Can eller så... Jag kollade dom på nätet då och de är tydligen välkända neråt medelhavet... Tänk bara på att ta till trimplansplåtarna ordentligt.. Jag monterade för små först och fick dålig verkan när man ville ha ner fören i låga farter.. Bytte till 12x12 sen och då blev det mycke bra... Har man väl haft trimplan klarar man sej inte utan..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med risk för att detta svar är tokförsenat skriver jag ändå.

 

Finns en gammal tumregel: Lika många fot som båte är lång skall trimplandets bredd vara i tum. Dock så valde jag i år att sätta på icke hydraliska trimplan typ Volvos QL BTS system. Ett nytt system som ska vara lite bättr eän vanliga trimplan. du slipper dessutom hydralolja och massor av underhållsarbeten. Läs mer på www.volvo.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Även i Jämtland rycker det i båttarmen men ack vi har fått 50 cm snö sista veckan så nu har vi 90!!!!  Samt just nu minus 22 så nog är det skönt att tänka lite båt i vintermörkret.

Åter till båttarmen. Har Du inte umgåtts med tanken på att köpa elektriska trimplam?

Monterade Lenco våren 2008 å är helnöjd, dessutom inget söl med oljor m.m. Fungerar exakt efter en veckas övning...faktiskt.... men efter detta helt suveränt. Har med 6 pers. ombord testat med att passagerarna byter sida,samtliga å det korrigerar jag hur snabbt som helst, dessutom återgår trimplanen till neutral när Du vrider av nyckeln. Har dessutom panelen med lägesindikator. Har en cabinbåt 22 fot.

Tar gärna ett snack om Du vill 070-3973405

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast trådstartaren kanske har funderat färdigt nu såhär tre år senare...Tungan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå igen!

Förlåt min kommentar om trimplan! Är lite nybörjare i detta sällskap så inte kollade jag datum. Räcker det med villkorligt straff?

Fiskgjusen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även fast tråden är gammal så finns det ju säkert andra som har samma funderingar som trådskaparen... Så fram med tipsen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då har du samma kit som jag köpt till min båt. Fungerar belysningen på knappsatsen bra, den skall justera sig själv efter omgivningens ljus eller?

 

/K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...