Micke9000 16 Postad 11 Februari , 2006 Hej på er, Nu börjar det rycka lite i båttarmen Har under vintern funderat på att montera trimplan på min båt. det är en Delfin Comfort 20 - 21 fot. I dagsläget sitter det passiva trimplan på den. det hjälper ju en del men inte på långa vägar så bra som hydraliska. Vart kan man köpa vettiga hydraliska trimplan med bra kvalité samt bra pris? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 12 Februari , 2006 Ingen som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 12 Februari , 2006 Kolla här www.hjertmans.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 13 Februari , 2006 Med risk för påhopp från dom som inte gillar Biltema så kan jag rekommendera deras trimplan... Jag monterade såna på min förra båt, en Sunbird 208, alltså 21 fot. Fungerade utmärkt alla år jag hade båten.. Fast då såldes de av SeaSea (Byggplast&båtprylar) och fabrikatet var nåt Italienskt Can eller så... Jag kollade dom på nätet då och de är tydligen välkända neråt medelhavet... Tänk bara på att ta till trimplansplåtarna ordentligt.. Jag monterade för små först och fick dålig verkan när man ville ha ner fören i låga farter.. Bytte till 12x12 sen och då blev det mycke bra... Har man väl haft trimplan klarar man sej inte utan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballunga 0 Postad 17 Maj , 2006 Med risk för att detta svar är tokförsenat skriver jag ändå. Finns en gammal tumregel: Lika många fot som båte är lång skall trimplandets bredd vara i tum. Dock så valde jag i år att sätta på icke hydraliska trimplan typ Volvos QL BTS system. Ett nytt system som ska vara lite bättr eän vanliga trimplan. du slipper dessutom hydralolja och massor av underhållsarbeten. Läs mer på www.volvo.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiskgjusen 0 Postad 11 Februari , 2009 Tjena! Även i Jämtland rycker det i båttarmen men ack vi har fått 50 cm snö sista veckan så nu har vi 90!!!! Samt just nu minus 22 så nog är det skönt att tänka lite båt i vintermörkret. Åter till båttarmen. Har Du inte umgåtts med tanken på att köpa elektriska trimplam? Monterade Lenco våren 2008 å är helnöjd, dessutom inget söl med oljor m.m. Fungerar exakt efter en veckas övning...faktiskt.... men efter detta helt suveränt. Har med 6 pers. ombord testat med att passagerarna byter sida,samtliga å det korrigerar jag hur snabbt som helst, dessutom återgår trimplanen till neutral när Du vrider av nyckeln. Har dessutom panelen med lägesindikator. Har en cabinbåt 22 fot. Tar gärna ett snack om Du vill 070-3973405 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 11 Februari , 2009 Fast trådstartaren kanske har funderat färdigt nu såhär tre år senare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 11 Februari , 2009 Den var bra.. gäller att kolla datumen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiskgjusen 0 Postad 14 Februari , 2009 Hallå igen! Förlåt min kommentar om trimplan! Är lite nybörjare i detta sällskap så inte kollade jag datum. Räcker det med villkorligt straff? Fiskgjusen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 15 Februari , 2009 Även fast tråden är gammal så finns det ju säkert andra som har samma funderingar som trådskaparen... Så fram med tipsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sturgeon 1 Postad 15 Februari , 2009 Då har du samma kit som jag köpt till min båt. Fungerar belysningen på knappsatsen bra, den skall justera sig själv efter omgivningens ljus eller? /K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser