r-bert 0 Postad 11 Februari , 2006 hej har ni några roliga.pinsamma ,häftiga ,tuffa ,fina bilder dela med er mvh robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 11 Februari , 2006 Pricken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinum 0 Postad 11 Februari , 2006 Sävån, i Göteborg.... Kapten Ru Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 11 Februari , 2006 Dösnack???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
r-bert 0 Postad 11 Februari , 2006 tycker du det ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 11 Februari , 2006 jepps.. eller under övrigt i alla fall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 11 Februari , 2006 Detta ämne finns redan , fyll på där istället : http://www.maringuiden.se/forum/;thread=54122&highlight=bilder JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Morsan 0 Postad 11 Februari , 2006 Pinsamma bilder va det ja..... Vår förra båt tog ett dopp förrförra hösten. /Morsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenBertil_J 0 Postad 11 Februari , 2006 Det är väl bra att det finns många trådar med bilder. Har man ingen snabb dator tar det en bra stund att öppna tråden. Fram för fler trådar med bilder. En känd Örebroare eller var han nu av från har skaldat; Endast en blinkning, ett vänligt godnatt syns från .... ja, det var en fyr, jag kommer inte ihåg va den hette. SvenBertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenBertil_J 0 Postad 11 Februari , 2006 Som ett litet försök att få förlåtelse för mitt tidigare Nidingsdåd i denna länk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magi 0 Postad 19 Februari , 2006 Den verkar vara slut som artist!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 16 Mars , 2006 Ganska häftig tycker jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 16 Mars , 2006 Hello! Kungshamn när det är som bäst... - Ja, jag är svag för solnedgångar, romantik och båtliv. *Mums On* /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Mars , 2006 Hej Lasse Man blir nästan lyrisk när man ser din fina bild som är tagen från en plats strax norr om Gravarnes hamn. Din namne skrev: Solen i havet sig sänke, rodnade himmelen blänker, stolt mot den flamande purpurridån... ser jag den egentliga Kungshamnen i bakgrunden bakom smögenbron. Ungefär där du stod när du tog bilden hissade jag segel på min gamla bohusjulle med gaffelrig och kastade loss för första gången själv, nån gång i början på 60-talet. Killen som jag brukade segla med och som var den som kunde segla fick jag inte tag på och det var en fin dag och jag längtade ut på sjön. Det gick bra. Jag seglade runt Hållö och tog mig hem igen. På den vägen har det fortsatt de senaste 45 åren. Gick förbi platsen i dag på eftermiddagen när jag var på väg ner till båten för att jobba. Tog en bild över samma vy som du (stod en aning längre söder). Jag blev inte alls lyrisk. Va ä de för väder vi fått, här ä bara dimmigt och grått.... Det var ganska skönt att komma in i båten, som ligger i hallen bakom polisen, strax till höger utanför din bild. 10 grader på utsidan skrovet och styvt 20 grader på insidan. tommy Andersson Kungshamn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 19 Mars , 2006 Hej Tommy! Tack för ditt mycket smakfulla svar, det är så jag blir lyrisk med. *L* När man har förmånen att besöka ert Vackra Bohuslän är alltid kameran med, motiven finns ju överallt! Dagar som den du visar i bilden kan snabbt växlas till härliga minnen när man tittar tillbaka på sommarbilderna... *Hmm* Går allt som planerat blir det mycket Bohuslän i sommar, men också Göteborgs fina skärgård. Pillar in en bild på hamnkrogen i Kungshamn där vi lite senare swingade en bägare i glada vänners lag. *Trevlig Söndag* /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Mars , 2006 Hej igen Lasse Hamnkrogen som du skriver och visar på bild kallar vi gamla färgeriet. Det var på den bryggan vi hade våran bohusjulle och därifrån som jag kastade loss för min första seglats på egen hand. På den tiden, 60-talet, var det en man som gick under öknamnet sol Johan som hade rökeri där och rökade bl.a makrill (om jag inte minns helt fel). När jag i lördags möttes av dimma på väg till båten hade jag hopats att kunna ta en fin vinterbild, med lite snö på Kungshamnsberget (rakt fram till höger) och lite is bortåt Sandbogen. Vårdagjämningen gjorde susen, ingen dimma ingen snö och ingen is på bilden jag tog igår. Det närmaste is jag kommer idag är den is- (kyl-) box jag håller på att bygga i båten. ha´ t sô pen´ t och välkommen till Kungshamn frammåt sommaren. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 26 Mars , 2006 18/3 dimma21/3 solsken24/3 Snö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Floyd Postad 29 Mars , 2006 Jag hittade en bild på mala när han är ute och gliiiiiiiiider Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evap 0 Postad 29 Mars , 2006 Jag som är lite yngre än Tommy, har andra minnen av färgeriet - där satt vi och smygdrack öl när vi inte var gamla nog för det. Då gick det ingen brygga bort till polisstationen, och polisstationen låg inte där heller för den delen. =o) Så vi som är i min ålder kallade detta för festarbryggan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 29 Mars , 2006 Vart tog ölen vägen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Evap 0 Postad 6 April , 2006 Öl dricker vi fortfarande - gör vi det på festarbryggan så ligger där numera ett etablisemang som serverar öl........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 6 April , 2006 Hej Eva & Alla andra! Härligt att läsa om ungdomssynder och annat, kanske dags att starta en Nostalgitråd? *Hare Gôtt* /Lasse, inte heller helt syndfri i ungdomen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 6 April , 2006 Hej Lasse,, här kommer en bild från motsatt sida och lite tidigare på året Tjära hälsningar Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 7 April , 2006 Hej Stefan & Tack för bilden! - Härligt... Här kommer en solnedgång till, tagen från bron. *Trevlig Helg* /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage Postad 7 April , 2006 Ja varför inte bejaka detta,nostalgitråd? När jag i min ungdom,,ha ha,jag är ju fortfarande ung. Tidigare då,var ute på sjön så fick man fisk. Hatade fisk men älskade aborre , gädda , sill ? Det visste jag inte vad det va, men alla kompisarna åt ju inte fisk. Så när jag kom hem Frågade jag om det va fisk till middag?Nej, sa köksföreståndarinnan, mamma alltså,inte idag,idag är det sill o potatis.Ja då gick det bra. J Trevlig helg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser