Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
MickeF

Boka gästplats till Gothia.

Rekommendera Poster

Hallå där. Ska upp med grabben till Gothia i sommmar. Passar på att ta den nyinköpta Meteoren och segla upp. Har mailat Lilla bommens hamn för att höra med dem om man kan boka en plats redan nu. De har inte ens bemödat sig med att svara, vilket jag tycker är uselt. Någon som vet någon annan gästhamn någorlunda centralt, som man kan kontakta, eller går det inte att boka plats så långt innan. Långedrag kanske är ett alternativ.

smiley-laughing.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tackar för det.

längd 8,00m

bredd 2,80m

djupgående 1,00m

Hade tänkt komma upp 14-15 Juli. stannar ev 1 vecka kanske mindre beroende på hur det går för laget.

Var ligger det exakt? har du positionen så kan jag kolla i sjökortet.

Tack på förhand/MickeF

20.gif\

post-7075-1394234553,2819_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fortsätt jaga Lilla bommen! Det ligger mer centralt och närmare det mesta(spårvagn, city m.m) jämfört med Ekelunds förslag. Bryggan ligger på Hisings sidan av Göta Älvbron. I och för sig mycket centralt bara några hundra meter från Lilla bommen men tyvärr på fel sida.

Mvh

Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kör på Lasse, är fortfarande intresserad av platsen..andra paret som kommer att bo i båten har bil, så inga problem ändå..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Mitt inlägg var absolut inte tänkt som någon kritik mot Lasses förslag utan snarare som en information! Och jag kan definitivt hålla med om att promenaden är mycket trevlig med utsikt över hamnen. Och som gammal Hisingsbo har jag gått över bron både frivilligt och ofrivilligt(sena kvällar)vid ganska många tillfällen.

Vad du än väljer så får du nog ett trevligt besök i Götet!

Mvh

Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får väl se till att ha virre i stuven samt alvedon i neccesären...

Vad e det för sorts hamn? yrkes? Gäst?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...