Riwallen 1 Postad 9 Februari , 2006 Nu är Whiskey VM avgjort. Fasenman skulle varit på Hilton och flanerat och smakat lite MMMM http://www.n24.se/dynamiskt/efterborsen/did_11779170.asp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 9 Februari , 2006 Jag missade det oxå ! Man skall ju enligt det gamla talesättet inte skåda en vinnare i munnen (fritt tolkat), men man kan ju alltid hälla den i sin egen... /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 9 Februari , 2006 Jag firade lite igår när jag fick reda på att jag missat den med en Old Pulteney. Men tänk att få vara där och dricka finsprit gratis MMMM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skallgrim 0 Postad 9 Februari , 2006 Hehe...tänkte att jag i den här tråden kanske kan peka på en fördel med segelbåt som kanske till å me motorbåts folket kan gå med på , för när ni snackar om god whiskey så kan jag inte låta bli att tänka på classic malt cruise i Skottland för seglare , under den trippen bjuds det på så mycket god whisky att det tog en månad för en att nyktra till.....Bara att få åka med på den trippen gör ju seglingen klart överlägsen alla andra färdsätt på sjön . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 9 Februari , 2006 HAHAHA det var den första bra anledningen jag hört till att skaffa segelbåt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skallgrim 0 Postad 9 Februari , 2006 Hehe...jag har flera bra anledningar tex eftersom man inte behöver ha så stora bränsletankar på en segelbåt så har man ju mer plats över till eldvatten.....det tar ju iofs längre tid att segla än att åka motorbåt men det kan man behöva om man ska hinna dricka upp all den extra brämpan man får med sej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 9 Februari , 2006 Whiskey,i all ära,Men tror ni inte att Nessiehar tillkommit på grund av Det?Själv gillar jag Famous Grouse...Mmmmmmmmmm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 9 Februari , 2006 men Hustran då, det är ju en blend... /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jorjac 0 Postad 9 Februari , 2006 Tjenare. Var på whiskymässa i helgen. Där kostade 2cl 20 kr, utom Grenn Spot från Irland den kostade 40 kr (och var klart godast). Hann även med att smaka Ardberg som vann VM. Det blev högt till taket framåt natten, så många tjugor gick det säkert åt, det liknade mera en krog än whiskyprovning!!!!! Annars gillar jag Jura whisky bäst, hälsn. jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sjorovarn Postad 9 Februari , 2006 Stoppar man en Ek-pinne i dunken när man öppnar den, så brukar den sista skvätten få en ganska fin smak... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 10 Februari , 2006 Appropå blend...Glöm inte bort att det är BALLENTINES-DAY idag, den 14:e februari... /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 13 Februari , 2006 Är ju inte förtjust i choklad så gumman får en Ballenrine istället Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekelunden 0 Postad 13 Februari , 2006 Hallå där! - Jag vill inte ha min pinne i nån gammal dunk, bättre upp... *Må Gôtt* /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 14 Februari , 2006 HEHE Lasse det kan jag hålla med om . Håll din pinne borta från allt vad flaskor heter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser