toaen 510 Postad 8 Februari , 2006 Äntligen har nån inovativ person kommit på det som vi alla behöver, men inte haft en aning om. Nu kan du köpa ditt eget grund. http://www.grynnorogrund.se/. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 8 Februari , 2006 Ja, man kan nog sälja att med mördande reklam. Onekligen ett orginell tanke./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 8 Februari , 2006 Mycket vettigare än det där my star.. hur fan ska man hitta sin stjärna?? grundet vill man bara veta vart det är men inte hitta det.. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 8 Februari , 2006 Får man lagfart också!? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 8 Februari , 2006 -Undra om man åker på att betala skadestånd till den som köpt grundet om man råkar gå på någons grund? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 Februari , 2006 Nä, förmodligen raka motsatsen om du inte märkt ut det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 8 Februari , 2006 Vad GRUNDAR du det uttalandet på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 Februari , 2006 Min grunduppfattning grundar sig på att om någon med grund orsakar grundstötning, så har vederbörande grundlöst varit vållande till grundstötningen i fråga. Något annat är avrundslöst från mina grundläggande åsikter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 9 Februari , 2006 Fast Terrafobica hade ju varit passande på ett grund Terra = land. Fobi = skräck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenBertil_J 0 Postad 9 Februari , 2006 Är det egentligen inte tvärt om. Din signatur är ju en av de viktigaste reglerna på sjön, då det farligaste på havet är just - LAND. SvenBertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 9 Februari , 2006 Grundlurad blir du om du går på detta hästskojeri /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captenmorgan 0 Postad 9 Februari , 2006 jag körde upp på en hel ö en gång, inte fan fick jag köpa den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arnold_s 0 Postad 9 Februari , 2006 Du bjöd väl inte tillräckligt med pengar för den eller... Arnold S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 10 Februari , 2006 Jag slutar aldrig att förvånas äver hur folk kan hitta på idiotiska saker på nätet. Om man inte får en lagfart eller annat bevis på att man äger grundet så kan vilken idiot som helst sätta upp en sajt på nätet och sälja, tja, en bit vatten i atlanten. Du kan se den via Google earth... Eller varför inte en bitt botten i Vänern. Gamla vrak! Köp dig ett vrak på kop-ditt-eget-vrak.nu! Bli fadder istället och skänk pengarna till de som behöver dem mer än att sponsra idiotiska idéer på nätet! Undrar om mitt inlägg kommer med på deras hemsida? PS. Slår vad om att landkrabban som lade upp denna tråd är en av idioterna bakom sajten! Vad tror ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 10 Februari , 2006 Dom som köper ett grund borde/skall ta det där ifrån ! Sånt man äger skall väl inte ligga i havet å skräpa ner ? hoppas det funkar ? ! /JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hogge_0522 0 Postad 10 Februari , 2006 Förlåt mig. Men vilka påhopp Du avslutar Din text med? Jag vet inte hur väl Du känner Taoen? Men tydligen väldigt väl eftersom Du kallar honom både landkrabba och att ligga bakom sajten??? Jag kan inte uttala mig om detta, men oavsett så har han väl rätt till en åsikt, eller? Att likaså kalla okända människor för en av idioterna bakom sajten kan bara en riktig idiot göra. En normalt funtad människa kastar inte ur sig sådana påstående om människor man inte känner. Personligen struntar jag fullständigt i om Du säljer Dina gamla kalsonger. Vill Du det, så go ahead.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 10 Februari , 2006 Hoppsan, verkar som om denna tråd gått på grund. Lägg ned stridsyxan, snart är våren här och då får alla möjligheten att hitta sina egna grund. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 10 Februari , 2006 Läs själv: toaen (landkrabba) Antal inlägg: 1 Hogge_0522, Toaen är i Bryggsnack-kretsar landkrabba med 1 (ett) inlägg. För mig luktar det: Nu läggar jag in ett inlägg om min sajt för att lura någon stackare på 500 kronor. Vad jag iriterar mig på är att du kan inte sälja något som någon annan äger. All mark/vatten här i Svergie finns det en ägare till. Hur kan då någon annan sälja det? Han/hon har heller inte dementerat mitt påstående i denna tråd. Om jag i och med detta är en idiot i din mening så står jag för det. Jag tycker: 1. Sajten är ett stor skämt 2. Att toaen gömmer sitt namn mm i sin sjöbod få varje fall mig att tro det som jag skrev i mitt inlägg, dvs lite smart smygreklar för att dra besökare till sajten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hogge_0522 0 Postad 11 Februari , 2006 Ok. Jag fattar det där med landkrabba... NU! Hmmm.. Vad jag däremot inte fattar är varför så många har så mycket att gnälla på hela tiden. Jag har haft båt sen jag var spädbarn och visst träffar man många goa & glada människor ute på sjön, men min uppfattning är samtidigt att det inte finns någon annan hobbyverksamhet som lockar så många tjurskalliga experter. Varför stressa upp sig över en obetydligt site på Nätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lisa_S 0 Postad 11 Februari , 2006 Först: Toaen har absolut inget med min sida att göra. Jag vet inte ens vem han/hon är? Jag har följt Era diskussioner med stor förtjusning. Tänk att det kan bli så mycket diskussion om, enligt min mening, en rolig idé. Det är ju så att om Ni funderar på att skänka pengar till fadderverksamhet, som någon skrev i ett inlägg, så ska ni inte slösa dom på Grynnor & Grund. Då håller jag med om att det är mycket bättre alternativ att bli fadder. Eller varför inte skänka pengar till de underbara människorna i SSRS. Funderar någon däremot på att retas med båtklubbkompisen som tredje året i rad gått på samma grund, och försett grundet med flera lager bottenfärg, då kanske ett vackert inramat ägarbevis är en bra idé. Min tanke är inte att konkurrera med fadderverksamheten i världen utan mer vara ett komplement till alla dessa knoptavlor som sitter i flertalet ruffar. Med önskan om en härlig båtsäsong Lisa. Grundaren till Grynnor & Grund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 11 Februari , 2006 Varför står det att Toaen är landkrabba med ett inlägg? Har inte han hundratals inlägg här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 11 Februari , 2006 Vad skulle det bli av MG om alla som slutade, också raderade sina trådar? Det finns ju massor av information, länkar och annat matnyttigt som bara försvinner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antu 1 Postad 12 Februari , 2006 Då tar jag tillbaka det jag sa om Toaen. Men det brukar vara så när det dyker upp skojarsajter på nätet, att man går till forum på nätet som har med sajten att göra och lägger in samma typ av meddelande. Klassiskt Internetscam. Nu tillbaka till sajten i fråga: En perfekt present! För endast 495 kr får Du den perfekta gåvan. Vänner & bekanta med båt eller de som älskar kustlivet kommer att jubla över Din present. Du får ett vackert och inramat certifikat där Ditt grund finns markerat med bild (från sjökort) samt med GPS-koordinater. Vad vi kan lova Dig är att ingen kan köpa samma grund som Du. Det är bara Ditt. Så vad man betalar 495 kr för det är ett papper med bild och text... Låter som något vem som helst kan göra för betydligt mindre pengar... Och så texten ingen kan köpa samma grund som du. Man kanske skulle starta en annan sajt som erbjuder samma tjänst och sälja samma grund för 250 kr. Undrar vad Lantmäteriet tycker om grynnor och grund. Hur kan du sälja något som någon annan äger. Vad säger du Lisa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenBertil_J 0 Postad 12 Februari , 2006 En liten funderig som jag haft. Om man erbjuder en tjänst tex via internet, är inte det en form av näringsverksamhet. Som anställd i hela mitt yrkesverksamma liv, vet jag mycket lite om de lagstiftningar som gäller att driva ett företag. Däremot har man ju hört, speciellt från den mindre arbetsgivarnas, om alla de problem och pålager de har för att driva ett företag. Hur är det tex med momsredovisninget och andra skatter för ett sådant företag som Grynnor&Grund, eller blir staten också grundlurad. Om jag hade en kompis som gjort sig förtjänt av en utmärkelse för att han varit en förgångare och hittat ett okänt (åtminstone för honom) grund, och jag ville belöna honom för det skulle jag ganska enkelt, med dagens datateknik, digital fototeknik och färgkopiatorer, relativt enkelt kunna sätta ihop ett mycket snyggt och talade Diplom för en ringa kostnad, utan att behöva hänga ut honom på internet. Har ni behov av ett dylikt maila över ev uppgifter, foto och önskemål så skall jag svänga ihop ett diplom för 200 kr. Finns det några lägre bud? SvenBertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 12 Februari , 2006 Jag har några vågor till salu, någon som är intresserad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser