gustaf05 0 Postad 7 Februari , 2006 Har det kommit än det där vaxet som håller båten blank och fin en hel säsong? Mässan brukar ju bjuda på sådana produkter och så blir det väl även i år? En som fortfarande hoppas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormvind 0 Postad 8 Februari , 2006 Hej, har köpt en burk som heter Stay Clean, bygger på nanoteknologi och gör ytor vatten och smutsavstötande. Man kan tydligen även applicera det utanpå bottenfärgen. Vi får se hur det går men tydligen använder Americas Cup båten Alinghi medlet om det nu är någon garanti. Köpte produkteb av Nordimar, 08 753 37 60 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 8 Februari , 2006 Jag kör med cleaner och sedan två lager Hempel flytande hårdvax och tycker att det håller fint hela säsongen. Det andra lagret är f ö löjligt lätt att lägga på, tar en timme för hela båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NickSthlm 0 Postad 11 Oktober , 2006 Jag har kört på Tcnano Gelcoat en säsong och det har hållit väldigt bra. En sak som är väldigt bra med denna är att det går väldigt snabbt att applicera. Känns som den är väldigt dryg också eftersom en liten flaska räcker till min Inter8800. Kan tjackas på xxxxx Nån fler som testat denna?? //admin Har tagit bort länken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 11 Oktober , 2006 Med tanke på att du gör reklam för samma produkt på Fendern.se så kanske du borde läsa forumreglerna lite nogrannare...... //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 11 Oktober , 2006 Lahega Brightguard är mästaren bland billackförseglingar i åtskilliga tester och fungerar lika bra på båt. Jag har kört det i flera år och medlet är i mitt tycke oslagbart, oavsett om det är bil eller båt! Finns nog bara ett medel som är bättre, Lahega Toughguard men det är ännu så länge svårt att få tag på för privatpersoner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 11 Oktober , 2006 Jag brukar använda ett kanonvax det heter xxxxx och kan köpas i butiken yyyyy som ligger på zzzzz gatan i qqqqq stad. Jag använder det på min underbara båt av fabrikatet dddddddd. (livrädd för att tolkas som reklam) Är det så himla farligt eller? /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 11 Oktober , 2006 Om det finns regler så tycker jag nog att dessa skall följas, en site som Maringuiden kostar säkerligen en hel del pengar och reklamintäkter används för att finansiera den. Är du villig att istället betala en summa per år för att få vara medlem och komma åt forumet? Jag anser att det är helt ok med dessa regler. Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 11 Oktober , 2006 Håller med Yammi. Anväde Lahega för första gången i år. Båten är lika fin ännu och jag tror tom att jag kan köra en säsong till. Det tog lite tid och jag använde en riktig polermaskin men resultatet blev mycket mycket bra. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 719 Postad 11 Oktober , 2006 Gör ett ordentligt underarbete så håller ytskiktet/vaxet längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 12 Oktober , 2006 Härligt att vi blir fler som kör Lahega och polermaskin är ju nästan ett måste när man väl kört med det Det är rekommenderat att man återbehandlar båten var 12 månad, men då behöver man endast efter att ha tvättat båten noggrannt lägga på de 2 komponenterna. Men visst skulle det säkert hålla flera säsonger. 12 månader gäller bilar som ju går i saltslask om vintern mm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 12 Oktober , 2006 Jag har testat Collonite i år. Det är ett hårdvax som jag fick beställa från USA. Krävde något mer i arbetsinsats än flytvaxerna jag kört med innan. Powerboat report hade detta vax som tstvinnare. Än så länge ser friborden blanka o fina ut. Återkommer med utförligare utlåtande när jag torrsatt. Än är det ju inte slut på båtsäsongen brgds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trevia 0 Postad 13 Oktober , 2006 Är det någon som låtit en bilrekonfirma behandla gelcoaten på båten? Jag skulle gärna betala en slant för att få det gjort en gång och sedan få det lite enklare med rengöring därefter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser