Feskarn 0 Postad 7 Februari , 2006 Nu när det är lite lågsäsong och alla fiskegrejor är putsade och 100% i ordning, ja okej då 85% vad gör man då? Jo jag köper ialla fall en del tidningar typ Fiskejournalen och Fiske för alla, dessa tidningar och dess långa historia i all ära men: Varför görs det aldrig repotage om vanliga Svenssons (typ jag) och deras fiske, alla kan väl aldrig ha råd med dessa fantastiska resor man läser om? Man läser fritidsfiske men dessa människor man läser om är ju mer eller mindre proffs, kanske till och med har det som yrke? Ser fram emot mycket åsikter i detta ämne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 7 Februari , 2006 Har själv prenumererat på både FFA och FJ och det stämmer som du säger, för lite lokalt fiske. Sedan tycker jag har man läst några nummer så har man läst alla... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 Februari , 2006 Smart inlägg! Jag har själv slutat prenumerera på fisketidningar av det skälet att där inte står något för mig. Men för att stilla min nyfikenhet brukar jag strötitta ifall det kan finnas något intressat i tidningarna som kommer ut. Men inköpen är ganska sporadiska. Utan att veta tror jag att det finns ett behov av literatur för oss vanliga sportfiskare./skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 498 Postad 7 Februari , 2006 Är ingen expert på området men utifrån det lilla jag sett av tidningarna (gäller även fiskeprogrammen på TV) håller jag med dig. På torsdag startar Fiske-serien igen på TV4, alltid något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 7 Februari , 2006 Hej sjörövarn du behöver ju läsa lite mer om fiske för du får ingen fisk och så köper du dina fiskegrejor hos BT. hehe måste säga samma sak som sakts tidigare. brukar bara blega lite snappt i nån fiske tidning ibland men det är mest samma år efter år.från en som redan är ett fiskeproffs MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 7 Februari , 2006 Om 5 minuter startar Jakt & Fiske på tv4 plus! /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 7 Februari , 2006 flugfiske efter lax hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 7 Februari , 2006 Instämmer helt och hållet. Sporadiskt bläddrande är tillräckligt i dessa fisketidningar. Tyvärr upplever jag även de stora båttidningarna (http://www.vibatagare.com/ och http://www.batnytt.com/ likaledes. Jag måste tillhöra lågbudgetskalan av kunder därför att jag inte är intresserad av att köpa ny styrpulpet för 400 och uppåt eller kabinbåt för 1000 eller mer. Nej vi fattigare får göra som pappa Anton sa till Emil i Lönneberga, vi får bara titta på kommersen! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 12 Februari , 2006 Bara bra dom första numren sen är mycket samma. Och för mycket flugfiske. Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brus 0 Postad 22 Februari , 2006 Jag kan förstå varför de flesta fisketidningar och tv-reportage, handlar om fiske långt bort ifrån kalla, isiga Sverige. Brr! För vem skulle inte vilja ha en betald semester i något varmt land och få fiska gratis och bara behöva skrika JA! varje gång det nappar?! Nahe, skämt å sido. Jag tror att Tv och tidningar som vill ha fler tittare/läsare skulle nog tjäna på att ha mera Svensson-reportage. När den tidningen kommer, så kommer jag garanterat bli en prenumerant! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mika66 0 Postad 18 April , 2006 Håller helt med i detta, även jag har sagt upp mina prenumerationer på fisketidningarna. Hittade gamla urklipp som jag sparat från Borlänge Tidning, från nån gång i början av 80-talet, Arne Broman som skrivit dom, handlar om vanligt Svenssonfiske, roligt o läsa då det mesta han skriver handlar om vatten här hemma i Sverige och med prylar man har råd med, tror till och med att det stog nåt om att använda muttrar vid bottenmete, det ni, inga dyra sänken där inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser