gagarin 0 Postad 5 Februari , 2006 min MD3B ä kass o ny motor ska inhandlas.Ny volvomotor är inte o tänka på orimliga priser.........vetus o lombardini bla hade mer vettiga priser..har även kikat lite på yanmarkopior som byggs i kina.. riktigt billiga motorer med backslag finns hos importlagret.com..kan det vara nåt o satsa på till min Albin 25..de fanns även i större motorer än den 26hkr motorn på bilden...mvh mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 6 Februari , 2006 Jag bytte min MD3 i Albin 25 till en Solé Diesel (är en mariniserad Mitsubishi). Kanonbra! Gav 50.000 totalt för en splitterny vass, tyst och lätt motor. Köpte den via DieselPower i Västra Frölunda - blev helnöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gagarin 0 Postad 6 Februari , 2006 vettigt pris på sole dieseln om man jämför med volvos motorer som ju inte ens är en volvo idag utan perkins motorblock o GM block till de större v8 motorerna...en volvomotor är således inte ett dugg bättre än tex sole.. har kollat yanmarkopiorna byggda i kina ,en motor på tex 36 kilowatt skulle bara kosta 35000kr med backslag o instrument...hoppas de utbreder sig mer här i sverige så konkurransen blir bättre på motorer.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser