Kjelle11 0 Postad 5 Februari , 2006 Hej Jag ska montera en bog och har lite funderingar: Jag har tänkt att placera ett extra batteri bredvid bogen, för att därefter dra kablar från den till startbatteriet, som är i aktern. Kablarna jag tänkt dra är 70 kvm till extra batteri (bredvid bog) och 50 kvm till startbatteriet (ca: 8 m). Jag har förstått att en del anser kvm-storleken är i minsta laget - någon som vet och kan förklara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 528 Postad 5 Februari , 2006 Hej Gå in på Skyllermarks hemsida så får du flera bra tips. http://www.skyllermarkspressar.se/ Under avsnittet Skyllermarks Academy kan du hitta lite info om bogproppar och hur de anser att de ska monteras (sid 6 i dokumentet). Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 5 Februari , 2006 Hej CN o Sj Tack för snabba o bra svar, m a o inga funderingar gällande detta längre. /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 5 Februari , 2006 skriv vilken effekt bogen har så ska du få ett svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 5 Februari , 2006 Hej 6 hk (sleipner sp 75). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 5 Februari , 2006 Hej Det är en Sleipner SP75, 6 hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 5 Februari , 2006 Sleipner SP75, 6 hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 7 Februari , 2006 Skulle rekomendera 95 mm2 inom 4 meter man tappar mycket effekt, vi brukar dra 70mm2 till 4 hk och max 4 m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 7 Februari , 2006 Hej Ok, menar du - från bog till det separata batteriet, som kommer att stå bredvid (max 0,5 m) bogen, och i så fall - hur kraftig kabel behövs till startbatteriet som är ca: 6-8 meter från det extra batteriet, bredvid bogen? /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 7 Februari , 2006 jag menar 95mm2 och - till bogen från batteriet bredvid 0,5m och 50 mm2 mellan batterierna och - minus 70mm2 mellan batterierna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser