nurse 0 Postad 4 Februari , 2006 Hade en trevlig kväll i Maringuidens monter i Fredags, fick några ansikten på de som skriver inlägg m.m här på Maringuiden, samt en trevlig stund med Morsan och DeLorean. Gick sedan idag (Lördag)och gjorde en ordentlig översyn av mässan, och åkte hem med en massa nya ideér och en del fynd. Ser nu fram emot nästa mässa i Stockholm. Hoppas på att man kanske har tur att få VIP biljetter( vore kul om lilla jag fick, så jag kunde bjuda gubben denna gång), om nu Maringuiden är med på den mässan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeLorean 0 Postad 4 Februari , 2006 Jag håller med, det var trevlig att träffa MG-medlemmar IRL och språkas lite, titta runt och drömma. Fick ni inte några bilder av mässan som ni kan dela med er av? //Reine Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Morsan 0 Postad 4 Februari , 2006 Så..fyndat, något speciellt? Gottegris som skall på ytterligare en mässa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeLorean 0 Postad 4 Februari , 2006 Nu tror jag att du är lite orätvis... Will kanse är hård men rättvis ( i min mening ) Men foten tror jag man inte får på mässan, men på chaten kanse,och då finns det säkert en anledning. Jag har en kaktus i knapphålet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 5 Februari , 2006 Årets mässa tyckte jag va skit bra...riktigt roligt att ni på MG ställer ut och visar upp er köpte mig en fin MarinGuid vimpel som just nu hänger på väggen men kommer förmodligen att få smaka på havets vind te sommaren Riktgt roligt var det också att få träffa dig Wille hade bra...ses väll i STHLM? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 Februari , 2006 Här kommer ett på mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinum 0 Postad 6 Februari , 2006 Tog en bild på några MG:are... Ru Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sefyr 0 Postad 6 Februari , 2006 Ja årets Gbg mässa är kanon :-) det blir fler besök.. och det är jättekul att Maringuiden är med och ställer ut och att man får träffa några alias live, vill samtidigt passa på att framföra ett Grattis till MG för sitt 10-års jubileum på nätet!! Den stora frågan är, kommer MG ställa ut även i Sth ?? Bilder kommer... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 6 Februari , 2006 Tjena Fredrik! ja du lär ju se dom flesta ansiktena :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 6 Februari , 2006 Ja, verkligen mycket att se, inte minst i övre hallen för oss som just köpt båt och har planer och projekt, inte minst för elsystemet ombord. Missa inte den nybyggda träsegelbåten som står bland alla de blänkande plastfartygen från Dehler m.fl. Den står där och doftar oljad ek så man blir alldeles rörd över att det fortfarande finns folk som kan skapa en sådan båt. Känns nästan som ett levande väsen... Kul också att besöka MG:s monter och jag blev väldigt glad över att träffa Ekelunden och Rubinum där... Får nog bli en eller annan sväng till mässan igen i veckan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 6 Februari , 2006 Segelbo.. va du där igår?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 6 Februari , 2006 Jajamen! En stund på eftermiddagen, fram till stängningsdags. Hann inte klart dock... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 6 Februari , 2006 men du! jag va ju i montern jag me! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 6 Februari , 2006 japps västen passade bra... och du, jag promota mg som bara den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 6 Februari , 2006 sjävl sitter man fast i en meter snö, en meter arbete och 30minus grader i Moskva, och så får man höra om mässan. Kan nån berätta om det var några rolia båtar där? Var nya Nord Westen där? Var nya askeladden båten där? Några roliga båt tillbehör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 6 Februari , 2006 Jag var på mässan igår (lördag) och tyckte den var bättre än på många år. Passade på att studera båten på bilden... /steinar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sefyr 0 Postad 7 Februari , 2006 Halloo Jedda, nja det blir väl till helgen igen, lördag/söndag för min del, kommer du något mer ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sefyr 0 Postad 7 Februari , 2006 Tjena Ryssen! Illa, riktigt illa att höra, Kan bl.a berätta att nya Nord West 420an e grym!!!!! har du inte sett den tidigare så måste du bara göra det, för det är äkta Orust båtbyggeri när det är som bäst :-) Massa roliga tillbehör finns det ju alltid, tex några nya vattentäta pc skärmar som verkade prisvärda, ingen nyhet men en prisvärd cobra vhf med pa funktion lär det bli till kompisen så han kan beordra gastarna innifrån hytten. Det finns nog dom som hittat fler roligare tillbehör ?? /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Februari , 2006 Japps jag ska ner Lördag i nuläget.. kanske kan bli söndag med.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 7 Februari , 2006 Ja, nu kan man ju hålla utkik efter vimpeln... Oerhört mycket välkommen tillbaka här på forumet, föresten!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinum 0 Postad 8 Februari , 2006 Ja du Rövarn, jag tänkte direkt på Jonny Depp //Kapten Ru Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 8 Februari , 2006 Tycker ni som bor runt GBG har det jäkligt bra. Som kan åka till mässan flera gånger när den är där. Medans en annan är det en dag. Men man får vara glad för det lilla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 8 Februari , 2006 Japps... tänka sig vilken lyx vi har :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryssen 0 Postad 9 Februari , 2006 Ni bor ju i alla fall i Sverige...En riktig sjöman skall inte vara fast i 30minus grader hundratalls mil från havet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Februari , 2006 Hej båtdårar! Jag hade också förmånen att besöka mässan under fredagkvällen. Det var roligt att få ansikten till användarnamnen. Lyckades ta några bilder, var så goda och njut.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Februari , 2006 Eller vad säger Ni om denna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Februari , 2006 ångmaskinen i en jagare i miniatyr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 9 Februari , 2006 min favorit/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 10 Februari , 2006 Jag älskar ju mitt jobb så jag må ju säga att !!!!!! är ju bäst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeLorean 0 Postad 11 Februari , 2006 Se där...så lotsen? Har Cat oxå...lyckos dig Jalmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser