lejonet 0 Postad 4 Februari , 2006 I dag så har jag faktisk krypigt under presseningen och haft ett litet planeringsmöte i båten, det gäller ju att ha en plan innan man börjar att rumstrera om med inredning mm. Jag ska flytta på batterierna till en annan plats, för ut så stod dom under pentryt, det är nog bättre att ha kabyssutrustningen där. Sedan ska man ju tänka på viktfördelningen , fast det gör nog ingen större skillnad om man flyttar runt 4 st 70Ah batterier, jag kan ju alltid slänga ut en av stålkulorna som ligger på SB sida om kölsvinet. ha det gôtt evryhopa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
amatius 1 Postad 4 Februari , 2006 Även jag har haft planeringsmöte med båten, tips är att göra en önskelista över vad du vill ha gjort på datorn tex och sen efter du är klar med det så sorterar du jobben efter hur viktigt det är att dom blir gjorda (prioritering) Sen är det bara att sätta igång Men ett gäng batterier gör väl ändå att belastningen i båten ändras...? När jag monterade mina två 75 ah batterier och hudraulpumpen i bak på BB sida så har båten nu en aningens slagsida så nog blir det skillnad. Stålkula i kölen? Barlast? Min båt hade 1 ton betong samt 2 framnav från en lastbil a 120 kg styck bak vid maskin när jag köpte den Blev utfyllnad i bryggan hemma Men jag vill nog ha några grader för att det ska vara riktigt roligt och gäna lite vår i luften. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
amatius 1 Postad 4 Februari , 2006 För övrigt så glömde jag skriva mina två senaste frågor i stålbåtsforumet så ni kanske kan ta en kik på dom om ni har lust. Ljudisolering och Digital varvräknare. Eller är det någon som vet hur jag klassar om inlägg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser