amatius 1 Postad 3 Februari , 2006 Tjena. Har idag den vanliga standard intrumentpanelen som volvo erbjuder alla sina dieslar. Det jag söker är en digital varvräknare som jag vill montera utöver det befintliga intrumentet. Detta för att kunna monitorera varvtalet lite mera exakt på varvet. Vad har ni för erfarenhet av dessa instrument? Var har ni köpt dom? Vad kostade dom? Är dom värda pengarna? JAg har hittat en amerikansk leverantör som jag snackat lite med men nu är frågan vad har vi här hemma i svedala? http://www.aetnaengineering.com/ Tacksam för svar. //Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lejonet 0 Postad 5 Februari , 2006 Hejsan Jag har väl samma funderingar med varvräknare, ska åka på mässan i stockholm och se vad som erbjuds på marknaden. alternativt så kanske jag bygger en varvräknare med hjälp av en optisk alt.induktiv sensor som räknar pulser från någon roterade del, för att sedan behandlas i en pulsräknare. Jag vill ju ha visning både i doghouset och på flybridgen. VDO har ett instrument som man ansluter till generatorn, så det kanske är den enklaste lösningen. 610 kr i Hjertmans.. /johnny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 5 Februari , 2006 Jag vill räkna hur många meter ankarlin som löpt ut. Monterade en cykel dator på brythjulet, kan nu (se hur fort jag ankrar och) på decimetern hur mycket lina som är ute. En billig lösning. Kanske värd att prova, Pris ca 100 Skr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser