Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
beachcraft

Gästhamn i älmsta

Rekommendera Poster

Har för mig att jag läste (ihöstas)att det skulle byggas en gästhamn i älmsta,väddökanal KUL.Är det någon som vet?Har dom börjat? Har våran hemma hamn i ljusne. MVH Örjan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag läste också att en gästhamn och sjömack planeras vid Rumpudden, (namnet härstammar nog från den naturliga formen på udden; haha), i deltaljplanen för Väddö Maj 05. Vet ej om den blir klar till våren. Det är svårt att se när man åker förbi på vägen och över bron. Finns det ingen Älmstabo som kan gå ut och kolla och ge oss en lägesrapport. Det blir perfekt att lägga till där för att gå och bunkra i samhället. -Annars får du väl som vanligt lägga till i Grisslehamn Västra eller Gräddö!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte Elmstabo (ännu), men tror att jag kan bringa lite ljus över nejden i detta spörsmål. Det är sant att det kommer att byggas en marina i norra delen av Rumpudden. Området kommer även att ha en resturang längst ute vid marinan, förbättrade möjligheter till förtöjning vid väntan på broöppning. Från början var även en sjömack inplanerad, med det ansågs inte förenligt med varken bostäder eller resturang, så den har tills vidare tagits bort.

Vill ni ha utförligare information så gå gärna in på www.rumpudden.se där hela bakgrunden finns presenterad.

/Håkan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...