milton 0 Postad 31 Januari , 2006 Hej, Jag funderar på att köpa en Flipper 575 ht årsmod -79 vit motorn är en nyrenoverad70hk evinrude -93 nyborrad med nya kolvar och lager, kapellet är nytvättat och impregnerat båten är fräsch för sin ålder och det sitter ett nytt batteri i den, motorn har el- trim och tilt. dessutom får jag en sprillans ny vagn obromsad(tk)med lysen. priset är satt till 75000kr jag tycker det verkar vettigt. Är det någon som har synpunkter vill jag hemskt gärna höra dem då affären inte är klar. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 31 Januari , 2006 Hej! Motorn är ju den som tar stryk, båten är ju ingen större fara om man räknar livslängd. Men är den juste och snygg enl Dig så tycker ja de låter helt OK prismässigt... //Stefan PS. Flipper har i allmänhet god kvalitet och är den skött ordentligt så håller den i en evighet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 31 Januari , 2006 Hej Se till att det som orsakade haveriet på motorn är åtgärdat. Tyvärr verkar Johnson/Evinrude 70 hk VRO vara överrepresenterade när det gäller att ha nya kolvar och lager... Om motorn är borrad till max överdimension så finns det inget kvar att ta på om det blir ett nytt haveri och då får du skaffa nytt block. Personligen tycker jag nog också att 70 hk är lite i underkant för den båten också men motorn går ju alltid att byta. Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellboy 0 Postad 1 Februari , 2006 Några kompisar köpte en evinrude 70hp från 90 nån gång. Hade mycket problem med den med tomgång å när man skulle lägga i växel. Vi fick inte ordning på problemet fast vi hade den inne på verkstad för felsökning. De sålde motor och båt med rejäl förlust, ingen vill ha en krånglande motor. De som köpte den trodde att det skulle hjälpa med att höja tomgången. motorn gick helsönder efter denna kina-lagning. En sak som vi fick reda på om motorn va att det fanns ett tillverknings fel på denna årsmodell som man var tvungen att fixa. Det va nått med kolvarna. om detta var gjort så skulle det sitta en märkning på motorn som talade om att felet va åtgärdat. Jag har lite svårt att precisera exakt vilken årsmodell eller vad det var för fel, men om du vill kan jag ringa å kolla så att du slipper tänka på det. Mvh Markus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterDeleter 0 Postad 1 Februari , 2006 Låter nog juste. Har själv en Flipper 575HT -86a med Mercury 75Hk -96.... Måste nog sälja den pga vissa omständigheter. Tänkte ta 85-90K för den så ditt pris verkar vettigt. Peter deleter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
milton 0 Postad 3 Februari , 2006 Hej, Tack till er som svarat på frågan, stärkt i både kropp och själ så slog jag till, och är numera stolt ägare till min första Flipper :-) mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellboy 0 Postad 3 Februari , 2006 Grattis!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 4 Februari , 2006 Kan Du inte sätta in någon bild på båten inne/ute för du har nyss köpt en båt i en prisklass som jag vill kika på nästa gång jag byter. Skulle vara kul att se vad man får för pengarna så att säga. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 4 Februari , 2006 välkommen i klubben Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peter0152 0 Postad 4 Februari , 2006 Båt och motor är väl viktigast,få kvitton och garanti på motor,prov kör. ev pruta motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
milton 0 Postad 6 Februari , 2006 Hej, Har tyvärr inga bra bilder då båten står under press, men denna kanske hjälper dig något. Jag kan tillägga att båten är köpt på en marina, och garantin på ekipaget gäller från mitten av april och 3 månader. i övrigt är hon fräsch invändigt, men jag hade tänkt att klä om dynorna, inte för att de är slitna utan mer för färgens skull.. håll tillgodo med denna bild så länge. mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser