Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
Hovis

Montering Värmare

Rekommendera Poster

Är det nån som vet var man bäst monterar en Wallas 1800 på en Bayliner 2655 1997? Tacksam för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det allra vanligaste stället att montera värmaren på en Bayliner är bakom styrbords-panelen där gas/växel reglaget sitter lite längre ner. Du kommer åt utrymmet via midkabinen, längst in går det att lossa innertaket.

Mvh

/Persk 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej tack för det svaret vet du även var man tar ut avgasröret bäst, uppåt eller på sidan jag har än så länge bara köpt värmarn ska skaffa slangar och rör när jag vet mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Om du menar skrovsidan med sidan så tycker jag nog det är bättre att sätta den något högre upp pga att den då kan ligga i vägen för fendrar osv. På bilden ser du var jag monterat avgasutsläppet.

Mvh

/Persk

post-6674-1394234546,4887_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack jag kanske återkommer med mer frågor om det går bra. hej Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!  Nu har ju jag enn Sea Ray Sorrento 25 från 88, med jag antar att de är ganska lika.  På babord sida längst bak innanför insteget från badbryggan är det byggt en liten träbox där jag har min Wallas 2400.  Ett utbås i sittbrunnen som håller kyliga sensommarkvällar på utsidan av kapellet, och ett utblås i kabinen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset. Jag har tyvärr ingen träbox som du har.

Jag har ett utrymme under förareplatsen som jag möjligen skulle kunna använda, problemet är då, hur får jag in värmen i båten... var drar jag slangarna etc...

kan man sätta värmaren i motorrummet? Det känns inte riktigt bra med tanke på brandrisken...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...