caxb 0 Postad 29 Januari , 2006 Hej! Har lite funderingar på att köpa en större Grand Banks. De äldre man har råd med har träskrov. Är det någon som har erfarenhet av en större båt (50 fot) med träskrov? Är det mycket underhåll? Hur fungerar det om båten ligger i vattnet året om? Kan man plasta skrovet under vattenlinjen? Hälsningar Cax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 16 Augusti , 2008 Kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor men jag blev skit sugen på en Grand Banks East ray 47 FB. Det ligger en i Norra Hamnen i Helsingborg idag. En blå som denna! Skit läcker! Undrar vad den kostar? samt underhåll & bränsle?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 16 Augusti , 2008 det är ofta disskussion om vad båtar drar, roligt och lite konstigt tycker jag. stirrar man sig blind på bränslekostnaderna så har man förmodligen inte råd med den båten man är sugen på, det är min uppfattning att det sällan är bränslekostnaderna som får en båtägare att knäa. smuggler28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 16 Augusti , 2008 Har heller ingen koll, men det är riktigt fina båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinN 0 Postad 16 Augusti , 2008 Coolt! Min dröm är att någon gång äga en båt som har ocean-crossing capacity... Typ en Nordhavn. Även om jag troligen aldrig skulle våga krossa en ocean. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser