johansson 0 Postad 26 Januari , 2006 Vilken tvåtaktsolja använder ni? vågar man använda annat en märkesoljan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bertan 0 Postad 27 Januari , 2006 Hej Kör e-tec 75hk Har endast kört på orginal tror den heter x100 eller liknande Tycker att jag har råd med det eftersom den drar så pass lite olja mvh peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Immeln 0 Postad 31 Januari , 2006 Hej, Kör en föregångare till E-Tec med samma teknik, nämligen Ficht-Ram 2001 75hp. I den engelska bruksanvisningen står att tillverkaren rekommenderar en viss olja. Kan det ha med garanti att göra? För säkerhetsskull använder jag deras. Den är ju trots allt mycket snål. Kolla med din service verkstad. Ha det bra Paul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bakomfloetet 0 Postad 9 Januari , 2007 Varför ska du snåla in på något sånt? 600 för fem liter.. räcker nästan en sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sumpan77 1 Postad 16 Januari , 2007 Hej! Jag kör E-TEC 75hk och när jag köpte motorn programmerades motorn för Evinrude/Johnsson olja XD-100. Motorn drar då cirka 30-50 procent mindre olja och den ryker ingenting. Är motorn programmerad för XD-100 olja ska du inte använda annan olja. Kostar cirka 500 för 4 liter men det räcker väldigt länge. Jag skulle inte våga pröva med något annat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Immeln 0 Postad 16 Januari , 2007 Kör på rekommenderat olja vill jag tipsa. Har kört hela sommaren på knappt två dunkar ( 4liter/dunk) Kanska billig för en hel säsong. hälsning Twistern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser