jokar 0 Postad 24 Januari , 2006 Hejsan! Var kan man köpa båfärg billigt på nätet? // Jokar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 24 Januari , 2006 Sök på price runner.... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 24 Januari , 2006 Finns inte där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 24 Januari , 2006 Både Biltema och Jula har färg som benämns båtfärg, kolla där... //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 25 Januari , 2006 Billigt och billigt. www.Hjertmans.se billigare än butiken här hemma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 25 Januari , 2006 Biltema hade inte, bara lackfärg, och bottenfärg var aktuella saken. Jula hade MPS från star, är de bra? Går det att jämföra med internaional hemma i färgbutiken? skiljer ju 300kr! Vad är det som skiljer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 25 Januari , 2006 Ser att du är ifrån Halland....Ska båten ligga i vattnet hela tiden eller tas upp emellan båtturerna? Om den tas upp kan du ha vilken färg som helst, men ska den ligga i, så duger bara dom bästa färgerna på västkusten om du inte vill ha båten översållad av havstulpaner... Surt men sant... Peo Halmstad Detta under förutsättning att det är havet den ska vara i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 25 Januari , 2006 Den ska ligga i och den ligger i vattnet. Men är det international som gäller? Funkar Hempel? (från hjertmans.se) Något annat? Eller rättare sagt, vilken är BÄST, jag har en plastbåt, 25 år gammal som går cirka 28-35 knop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 26 Januari , 2006 International eller Hempel....hugget som stucket...själv använder jag International Cruser, självpolerande färg, funkar rätt bra... Ligger båten i söt eller saltvatten? Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 26 Januari , 2006 ligger i saltvatten. Men hur fort går din båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 26 Januari , 2006 Lite drygt 30knop... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 26 Januari , 2006 Då passar ju du perfekt i våran båtklubb här på maringuiden.....Minst 30 knop :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 26 Januari , 2006 Om min går i 35 knop kan jag ha cruiser då, den är för max 30 knop? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 26 Januari , 2006 Den är för snabbgående båtar 30knop o uppåt.... Lycka till.... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 26 Januari , 2006 vad jag har sett står det max 30 knop? gör det så stor skillnad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 27 Januari , 2006 Ligger du alltid och kör max?....nä, jag tror inte det.... men OM, köp en racingfärg....annars tror jag där är marginaler så det räcker o blir över med nämnda färg..jag brukar marcha 25knop, och inte märkt nått onormalt slitage... Det är upp till dig... Ha dé Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 28 Januari , 2006 Det har alltså ingen betydelse på max farten utan däremot på hur mycket färgen slits? Jag struntar nästan i hur dåligt färgen sitter (dålig eknomi, så man får nöja sig =) ) men däremo struntar jag absolut inte i toppfarten. Så min fråga är om de påverkar max farten, eller om det bara slits mera färg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 29 Januari , 2006 Tidigare har det funnits riktig bottenfärg i Norge. Någon som vet om webb-affär där som man kan beställa från? /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 29 Januari , 2006 Någon som har svar på ovanstående? Om max farten påverkas av färgvalet, mellan international cruiser och en hård racingfärg? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 1 Februari , 2006 Förösker en gång till... Skulle behöva ha svar på detta! =-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 1 Februari , 2006 Finns nog inte teknik än för att få färgen att begränsa farten till angivet max... eller? Billigast i längden blir att göra ordentligt, då sitter det kvar och du slipper göra om alltihopa. Alternativt strunta helt i att måla och köpa ett par skurborstar istället ;-) Lycka till /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ballistic 0 Postad 1 Februari , 2006 Har hört att vanlig falu rödfärg ska funka. Har ej själv testat än.. Blir billigt iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokar 0 Postad 2 Februari , 2006 Tack för svaret! =) Eftersom jag bor å västkusten och behöver en rejäl färg och vil slippa göra det nästa säsong, köper jag international cruiser eller hempel mille extra, skönt att slippa köpa racingfärg! =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 2 Februari , 2006 Slippa och göra det nästa säsong?..med dagen färger måste du måla om bottnen varje år...så är det tyvärr.... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klangebo 0 Postad 1 Juli , 2006 Finns billig botten färg på ÖB, 140 kr / litern. Jag har målat min båt med den och det funkar aldeles utmärkt, båten gör 35 knop och jag kör ofta ca 30 knop och den sitter kvar ! / dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser