Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
joelmagnusson

live-a-board-firma.

Rekommendera Poster

hej,

jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Live-a-Board-firmor tex i Caribien? är det tex kämpigt att få ekonomin att gå ihop? kostar ju lite att underhålla en gamal 60-fotare!

är det någon frånskilld skipper som är trött på vinterkylan och som kan tänka sig starta upp en dito firma så hör av er till mig. har inget planerat ännu men kan ju vara kul att spåna på saken.

joelma75@hotmail.com

själv så är jag 30 år och bor i Jkpg.

mvh Joel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vad är citat Live-a-Board-firmor tex i Caribien? ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en båt som tar emot betalande passagerare. som charter. finns många firmor som åker på dyk- och surfturer med betalande gäster. dessa brukar kallas dito.

själv tänker jag på det som billigare än charter, ev lägre standard och att gästerna stannar lite längre än en-två veckor.

Joel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Misstänker att du menar det vi normalt kallar paying-crew -verksamhet. Lasse Hässler på lars@yacht-jennifer.nu är en av dessa. Han övergav efter 10 års världsomsegling med chartergäster systemet och gick över till paying crew systemet - läs hans bok - Yrke världsomseglare - där finns alla uppgifter. Många jordenrunt= långseglare tar paying crew för  att finansiera sitt seglarliv. Konkurrensen är tuff.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...