knackhatten 0 Postad 20 Januari , 2006 Hej jag undrar om någon vet hur man gör när man byter impeller på en yamaha 9,5 80 talare tror jag att det är tacksam för svar mvh magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 538 Postad 20 Januari , 2006 Vanligtvis brukar det vara att riva växelhus och lite till (har jag hört). Du kan kolla på: http://www.yamaha-motor.com/outboard/parts/home.aspx De har skisser etc från 1984. Jag hittar dock ingen 9,5 hästare i listan. Andra modeller kan vara så lika så bytet sker på samma sätt, men osvuret är bäst. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tolle 0 Postad 21 Januari , 2006 Av vad man kan se på dem andra närliggande motorerna under länken ovan, så är de väldigt likt. Har för mig att växelhuset sitter med fyra bultar, som är dragna underifrån (M10 eller M12) om jag inte missminner mig. när du har lossat dem så faller växelhuset ner i dina händer och därifrån ser du utan problem vad du ska lossa på för att komma åt impellern (några bultar till kåpan på vattenpumpen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 22 Januari , 2006 hej magnus jag tror du har en rund gummiplopp på mitten av riggen ta bot den odär är växelstången delad lossa den nedre bulten o sedan lossar du 4st m6 bultar nere vid vxl huset mvh putte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 23 Januari , 2006 Tack! jag ska sätta igång genast! mvh magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knackhatten 0 Postad 23 Januari , 2006 stort tack! ni har varit till enåstende hjälp allihop Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser