FinnSpeed 0 Postad 20 Januari , 2006 Med lite disciplin i vad och var vi skriver borde det väl finnas plats för både lustigkurrar och surmuppar på forumet. Jag har besökt de flesta båtforum på nätet och kan bara konstatera att jag hittar inget bättre än MG’s forum. Om vi alla försöker att hålla en anständig ton utan att vara alltför mästrande, nedlåtande, skojfriska eller arroganta funkar det säkert. Jag tror de flesta tål att bli tillrättavisade om det sker på ett bra sätt. Lite skoj i en del trådar kanske ”återuppväcker” trådar på väg att sjunka ned i det bottenlösa MG arkivet. En liten kommentar typ ”Snälla... först de seriösa svaren, sedan kan ni spåra ur när jag har fått informationen jag letade efter.” som jag såg i en tråd löste problemet direkt. Sen vore det ju perfekt om man i sin profil kunde välja vilka snack man vill se på i ”Alla forum”, jag skulle definitivt inte bocka för seglar-, långfärds- eller träsnack. Eftersom det gick att gömma SlöSnack så borde det vara fullt möjligt att lösa detta också.. Vad tycker ni alla surmuppar och lustigkurrar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 20 Januari , 2006 Bra sagt Lilla vännen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 21 Januari , 2006 Vilken härmapa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 21 Januari , 2006 Finnspeed har rätt, vi får ta å lära oss å umgås Håller själv på å förkovrar mej, räknar med att inom kort lämna surmuppstadiet. Även om jag kanske inte omedelbart blir lustigkurre i allas ögon så kanske man kan uppnå status som som Surkurre/alt lustigmupp. Ha`t pent(ha de bra på rikssvenska) Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 21 Januari , 2006 Ska det inte vara Surkurrar och lustigmuppar .... bara för att skoja till det !! Haha ... nu är alla mycke gladare ( och vem f-n har beställt den här snön?) /JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sarnblad 1 Postad 21 Januari , 2006 Jag förstår att de självpåtagna munkavlarna gör att det bubblar alldeles väldigt under ytan. Undrar just vad som skulle hända om någon, helt vilse bland alla forum på webben, skulle ställa frågan: Hur värmer man bäst upp ett hönshus? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 21 Januari , 2006 Snön? Jag tror det är guds straff till mänskligheten för att kvinnan åt av äpplet i paradiset. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 21 Januari , 2006 Om wille har rätt så tycker ja att kvinnan gott kan skotta själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 21 Januari , 2006 Med tanke på fågelinfluensan röstar jag på Solstickan. Då ger man ju samtidigt ett bidrag Till förmån för barn och gamla /Eld och Lågor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 22 Januari , 2006 Nä, du tänker på selleri! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 22 Januari , 2006 Snön har jag beställt,härligt eller hur?Äpplen och selleri,vilken sallad. Mvh/Lustigmurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Newptunkryssare 0 Postad 22 Januari , 2006 Haha, lite roligt att se sig själv citerad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sarnblad 1 Postad 22 Januari , 2006 Lustigmurran! hmmm, I Göteborg kan det ordet tolkas på ett alldeles särskilt sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hustran 0 Postad 22 Januari , 2006 Oj....Hoppsan!Tänkte inte så långt....Upp flyga ordet,tanken stilla står.. eller hur det nu var. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 23 Januari , 2006 Jag är iofs nybörjare på MG. Men har inga större problem att rulla förbi de mer roande eller oseriösa inläggen och hitta guldkornen. Inte värre här än på andra fria forum tycker jag. Lite bus ingår! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 23 Januari , 2006 OM ? dom är oseriösa eller roande ...... Du rullade bara förbi dom , hur kan dom då vara roande och oseriösa ? Här på MG läser man allt, och om man missar ett inlägg får man på moppo Mvh Förhörsledaren /JSR ( och mycket välkommen till MG ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 565 Postad 23 Januari , 2006 Yippie! Rövarn har hittat sin båt och blivit på bättre humör!!! Och livet återvänder hit till MG. Yippie! Det finns en framtid och den är ljus och lovar mycket bra båtväder. Ser fram mot en massa bilder på sjöboden, rövarn. PS Rövarn förstår när man skämtar med honom!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 25 Januari , 2006 OM ? dom är oseriösa eller roande ...... Du rullade bara förbi dom , hur kan dom då vara roande och oseriösa ? Jag läser fort... :-) roande och oseriösa är två oberoende parametrar för min del. Tack för välkomnandet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser