larson 0 Postad 20 Januari , 2006 jag står i valet och kvalet för vilken motor jag skall köpa, Jag hade nästan bestämmt mig för en Suzuki 90 hk 4-takt, men nu är jag lite inne på mercury 90 4-takt el tohatsu 90 tldi. om ngn har en kommentar om nämnda voro jag väldigt tacksam. vänligen larson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trevia 0 Postad 20 Januari , 2006 Mitt val skulle bli Tohatsu. Hörde av en Suzukihandlare för några år sedan att Tohatsu är en kanonmotor. Själv har jag Yamaha, men det är mer än tillfällighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 20 Januari , 2006 Jag tror inte det spelar nån större roll om du väljer suzuki eller tohatsu - båda är bra. Mercury har sämre rykte, men det kanske gäller de äldre modellerna. Annars kanske den där E-tec 2 takt kan vara ett alternativ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 20 Januari , 2006 Hej Själv går jag i väntans tider, får min nya Suzuki DF 90 till veckan. Att det blev Suzuki beror främst på ett mycket bra pris, dessutom har dom ett mycker bra rykte, gör bra ifrån sig i tester etc. Sukin har kamkedja, vilket jag inbillar mig är en fördel gentemot kamrem!? //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 20 Januari , 2006 Japp, kamkedja gör att service bli billigare, och man slipper oroa sig för att en rem skall gå av och orsaka ventilsallad.... Zigge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jimsson 10 Postad 20 Januari , 2006 Det blev en tohatsu för mig, pga. vikten. Kommer om två månader /Jim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tolle 0 Postad 21 Januari , 2006 Jag tycker Tycker personligen inte om Suzuki 4-takt. har kört två stycken o båda krånglade när man körde på låga varv, ändå har dem varit inne på suzuki o dem hittar inte några fel. Bör påpekas att detta är mindre motorer, har för mig att de är en 15 och en 25. Själv skulle jag välja Tohatsu eller en E-tec 2-takt, sägs gå minst lika snålt som en 4-taktare, men du har alla fördelar som du har på en 2takt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Myggbetet 2 Postad 21 Januari , 2006 Har du inte funderat på e-tec? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 21 Januari , 2006 Har bara hört gott om Suzuki, dessutom har de en ny tiltmotor nu, som de (hoppas) ska vara snäppet bättre än tidigare (längre hållbarhet/livslängd) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 22 Januari , 2006 Hej Nån av de stora svenska båttidningarna har genomfört det senaste året en test på just 90 hk 4-takts motorer utom på Suzuki. Grossiten på Suzuki klarade då inte att leverera en 90 hk utan testlaget fick nöja sig med en 70 hk 4-takt. Döm om testkillarnas förvåning när 70 hk nästan höll samma klass som 90 hk från de övriga (Evinrude, Honda, Mercury å nån mer tror jag). Leta upp tidningen så kanske det lugnar din oro. Om inte värdera MG medlemmars inlägg och fundera själv. Jag känner flera som kör just Suzuki 70 hk 4-takt som är supernöjda. Säkerligen motsvarar även en 90 hk 4-takt av samma märke dina förväntningar. Lycka till Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larson 0 Postad 22 Januari , 2006 Hej alla, tack för de svar jag fått ang mitt motor köp, jag tror att jag bestämt mej för en suzuki 90 4-takt,men fortsätt gärna med synpunkter. vänligen larson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Penta-Mannen 0 Postad 22 Januari , 2006 Har inte så stor erfarenhet av andra motorer än honda, men dem har jag å andra sidan väldigt stor erfarenhet av och jag kommer aldrig någonsin använda något annat. Otroligt pålitliga maskiner och näst intill outslitliga, det vet dessutom handlare så andrahandsvärdet på honda är högre. Om någon nu mot förmodan skulle sälja sin älskade slitvarg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fiske 0 Postad 23 Januari , 2006 Hej Kan varmt rekomendra suzuki 4-takt är inne på 3e uppsättningen båt med suzuki 4-takt har kört flera tusen timmar totalt med suzuki motorer har haft en 70hk och en 90 hk och nu dubbel montage 70 hk!! utan problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larson 0 Postad 13 Februari , 2006 Hej det blev en yamaha 100 hk fyrtakt, beställd idag. vill åter tacka alla som svarat på min fråga, anledningen till att det blev en yamma och inte en suzuki var vikten-priset-plus de 10 extra hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 13 Februari , 2006 Hej, Yamaha F100 (EFI) blir fina fisken. Har en Yamaha F115 (EFI) själv, 2003. Funkar fint hitills. Här har du en video med en båt som har en Yamaha F100 så du kan drömma lite om motorn redan nu: Länk /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roger69 0 Postad 14 Februari , 2006 Kanske lite sent att skriva inlägg, men jag köpte Mariner 75 Optimax förra våren, fick leverans i maj. Maskinen går bra på min Ryds 510GTI, men korroderar något fruktansvärt. Tiltcylindern rostade bort på 3 månader, varav båten låg på trailer ca. 30% av tiden. Garantin skulle inte gälla annat än för funktionsfel, hävdade Mariner/Mercury-importören. Som tur var började cylindern läcka, gängorna bortfrätta..så jag fick nytt efter mycket tjat och gnäll. Men resten av min nya maskin har börjat lossa färg o.s.v. (Uppenbart galvaniskt element, tror jag.)Det får jag inget för.. Köp inte Mariner/Mercury!!Kvaliteten och produktansvaret är inget att ha!! Mvh Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 14 Februari , 2006 Kan varmt rekommendera Suzuki. HAr kört en 60 hk 4-takt nu i 2 somrar och är jättenöjd. Inget snack, den går extremt tyst, och inge skrammel i tiltning el dyl. Jag ångrar inte en sekund att jag valde suzen ! / Steff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 14 Februari , 2006 Det är stor chans att du blir nöjd. (visste inte att Yamahan var ett alternativ från början) Det är många som håller Yamaha och Suzuki som nummer 1 & 2 bland utombordarna. Man åker ju själv Yamaha numera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser