Gulan 0 Postad 18 Januari , 2006 Hej Vi har nyligen inköpt en Adec 700/1978 års mod. Den har en MD 11 c på 23 hk. tyvärr finns det inga uppgifter på hur stor bränsletank båten kan tänkas ha. Är det någon som känner till detta så vore jag tacksam för ett svar. Är det dessutom någon som har en aning om hur mycket bränsle en sådan här söt liten båt kan tänkas förbruka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 19 Januari , 2006 Hej och grattis till båtvalet! Tanken vill jag minnas rymmer ca 160 liter. Förbrukningen är väl någon kaffekopp/timma. Nej, jag skämtar men mycket mer än så är det inte. Du bör tänka på att din motor är inte purfärsk, byggdes någon gång mellan 1975 och 1981. Varför du bör behandla den med den omsorg och värdighet den med ålderns rätt förtjänar./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 19 Januari , 2006 Den bör ha en förbrukning på ca 3 l/h. /PG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 19 Januari , 2006 Tackar så mycket för upplysningarna. Det känns liksom lite bättre att ge sig iväg ut om man vet om tanken rymmer 15 liter eller 160 liter, man kan lite enklare planera sin resa om man vet att soppan förväntas räcka till Oxelösund åtminstone:-) Dessutom är ju förbrukningen inte helt oväsentlig. nu har jag fått två olika bud, finns det fler åsikter om detta ute i cyberrymden? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stealthman 0 Postad 25 Januari , 2006 Hej jag har samma båt kommer inte ihåg precis hur mycket tanken rymmer men 160 liter låter mycket jag skulle tänka mig hälften så mycket typ 80 liter. när jag har tankat fullt från tomt har aldrig kostat mer änn 1000:- 150:- brukar räcka för en heldags blandad körning typ 10 timmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 25 Januari , 2006 Tack allihop, nu skall jag sluta tjata om bränsletankar och förbrukning:-) Mvh Birgitta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser