tjuvkil 0 Postad 18 Januari , 2006 Jag undrar om det är någon som kan säga vad man skall tänka på när man köper polermaskin. Hur många watt. Vilka maskiner är bra och vilka är kassa? Vilken diameter bör polerskivan ha? Stor polerskiva som tar större yta eller mindre som kommer in i hörnen. Vad skall man ha för polermedel? Är det någon som har något bra tips på hur man gör rent halkmönstrat däck, finns det någon polerborste eller liknande? Jag skall fräsch upp en 27-fots segelbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 Januari , 2006 OJ OJ OJ OJ OJ så många frågor om detta ämnen där alla har olika svar. Ett tips sök på polering här på MG så kommer du få många träffar. Jag kan berätta vad jag gjorde förra året. Köpte en oscillerande maskin på MECA med dubbla hättor funkade skitbra. Satsa INTE på någon sådan där billig för någom hundralapp de är SKIT. Angående polermedel så beror det väl på hur din båt ser ut men tvätta den ordentligt med ett bra tvättmedel. Är den ordentligt nermattad så körde jag vnlig Autosol Akta så att det inte bränner fast. Sedan körde jag Hempels vax. Som sagt för mig funkade detta bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Morgan__2005 0 Postad 3 Februari , 2006 Ska man köra med autosol så rekomenderar jag att man har en sprayflaska med vatten och duschar på ytan innan man kör med maskinen... // Morgan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
errol 0 Postad 3 Februari , 2006 Som sagt köp en riktig maskin dom billiga är bara skräp. En kompis köpte en ETC för ca 300-400:- han fick byta 6ggr innan han hade polerat sin båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser