Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
penspru

Utombordare märket SAIL - lågpris!???

Rekommendera Poster

Hej!

Har ni hört om SAIL utombordare. De marknadsförs via xxx, är otroligt billiga enligt annonsen. Verkar detta vettigt??? Det är ju hög tid att det lanseras något annat än de löjligt dyra utombordare som säljs idag. T.ex. ny 40hk 2t för 20.000!!! Synpunkter? 

Mattias

/admin

cencurerat webadress

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säkert gammal beprövad teknik i, precis som med de mesta grejorna från asien. Man får nog inte de senaste prylarna men de funkar säkert. Såg att handlaren lämnar 1 års garanti oxå så då kan det väl vara värt priset. Kanske risigt andrahandsvärde dock.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nej, icke involverad! Aldrig hört talas om märket och det vore ju intressant om någon sett dem utomlands eller om det är ett helt nytt påfund!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Har en 15 hk hemma och får snart in 4-takt också, funkar utmärkt..!!

Mvh Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saxade detta från en säljare....Tänkvärt va gäller Sail...

Alla leveranser av Sail båtmotorer är nu inställda.

Sail fabriken kan inte uppfylla de krav vi har ställt på fabriken.

Nämligen att ett komplett sortiment av reservdelar skall finnas, som fabriken utlovat vid vår beställning

av motorer.

Därför ställer vi in leveranserna tillsvidare av dessa motorer.

Ändrar sig tillverkaren och uppfyller de krav vi ställt så tar vi naturligt vis in motorerna igen.

Men det känns inte seriöst att sälja motorer som det idag inte finns delar att uppbringa på marknaden.

Alla pengar har betalats tillbaks till de kunder som redan har förhandsbokat 2006-02-20.

MVH Airvcool AB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alternativt kan man ju köpa en lätt begagnad typ HONDA/Mercury/OMC/Yamha/Selva :) mm. för samma pris, men med garanterad tillgång till service och reservdelar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Handlade en båtmotor av märket Sail på Kina Marin och det var den sämsta affären jag har gjort.

Det var fel på motorn från första dagen,och fortfarande efter 4-5 månader har jag inte haft någon glädje av den.

Så Kinesiska motorer är nog inga kvalitetsprodukter direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har aldrig hör talas om dem men vem vet??

Jag undrar däremot om det är någon som vet en bra motor för en liten 3,1 styrpulpets ribb båt???

Helst en 10/15 hk tack på förhand

båt_orre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det verkar för bra för att vara sant, brukar det vara för bra för att vara sant.

Man får förmodligen det man betalar för, man bör nog vara lite försiktig, en båtmotor som ej fungerar som den ska är för dj-igt.

Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp inte en kinatillverkad motor jag har en sådan och den har i stort sett varit

på verkstad sedan jag köppte den garantin på dessa motorer och servicen är under all

kritik.nej lägg till några tusen och köp en motor av känt fabrikat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Sail 40hk 2t. Haft den i 3år nu och är supernöjd med den. Startar alltid direkt och är rolig och rapp precis som en 2t ska vara. Vid normalkörning blir man förvånad över att man aldrig behöver tanka Glad mina kompisar tyckte jag tog i när jag köpte en 40hk med rorkult men jag tycker det funkar bra, lätt att svänga, planar direkt och min sambo kan dra upp motorn med lite vilja.

Kineserna använder gammal beprövad teknik, tror den är exakt samma motor som yamaha ifrån ~1991-92. Dock har jag hört att man ska byta orginaloljorna direkt då dem tyvärr inte är den bästa kvaliten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle själv aldrig köpa en Kina motor, troligen rostar den sönder efter ett par år eller så får du aldrig start på den.

Är inte orolig för kineserna alls, dom kan bygga ok produkter men det krävs kontroll från USA eller europa. När dom börjar tänka själv blir det alltid skräp...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en 5hk av annat känt kinamärke under några säsonger. Funkade hur fint som helst. Lättstartad, snål på soppa och välbyggd. Körde den dock bara i sötvatten så det där med korrosion kan kanske bli ett problem om man kör den i havet. Bra att det kommer uppstickare som kan pressa ner priserna. Min motor var klart prisvärd. Skulle inte tveka att köpa en igen!!!!

Senast ändrad av gerjoh | 05 april 2010 | 15:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...