Gulan 0 Postad 17 Januari , 2006 Jag är novis på båt-området. Jag har läst inläggen på forumet och hittat inlägg rörande fukt i skrovet- å jag som trodde båtar var vattentåliga:-) Hur yttrar det sig och vad tittar man efter?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 18 Januari , 2006 Fukt i skrovet kan uppstå genom små sprickbildningar i gelcoaten. Då kan det tränga in vatten mellan laminaten (glasfibermattorna) och det kan uppstå böldpest. Du upptäcker pest genom att tex dra med handen över området och känna efter ojämnheter. Du kan ju också mäta fukthalten om du kan låna en fuktmätare någonstans, Men det måste vara en sådan som kan mäta på tunnt material. Även om den visar att det är torrt kan du ha pest ändå. Misstänker du det är det bäst att en som vet tittar på skrovet så snart som möjligt, för det är inget roligt arbete och åtgärda böldpest. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 18 Januari , 2006 Tack för upplysningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser