Gäst Camilla Postad 25 Juni , 2003 Någon som har erfarenhet av jollen Walker bay 8?? jag funderar på att köpa en sådan men vill veta om den är stadig. En del småjollar är väldigt ranka. Är den i klass med Pionerjollarna i fråga om stadighet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Patrik Postad 25 Juni , 2003 Hej ! Det hela beror på hur stabil den ska vara. Alla små jollar är ju ganska ranka. Walker bay 8 är förhållandevis stadig gent imot andra jollar. Jag har själv haft en som jag har fiskat med & rott med. Hade en 2hk motor på den, och med motor går den riktigt stadigt. Det finns en ny typ av relings list som man sätter på dom gammla jollarna som är standard på dem nya som gjör dem mycket stadigare. Så hemsidan www.walkerbay.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Camilla Postad 25 Juni , 2003 Tack för svar! Blir nog en sådan båt. Är ju lätt och verkar tålig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Patrik Postad 25 Juni , 2003 Ja Camilla ! Jag tror att du ej blir besviken. Synd att jag hade sålt min....den var en -01 så kunde du har fått den billigt. Men ska du köpa beg. så såg jag någon till salu på Blocket.se Lycka till ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Camilla Postad 25 Juni , 2003 Hej Patrik! Vet du hur den är att släpa efter segelbåt? Var kan man köpa en ny i Sthlm? Vill helst få tag på en beg. men inte sett någon på ett tag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Patrik Postad 26 Juni , 2003 Den är ju ganska lätt 32kg så det är inga prob. att släpa efter en segelbåt.Den åker med som en tvål kopp ! Jag tror att du kan köpa den i en Watski butik eller på en vanlig typ av båt marina ! Beg:Följer tips på beg ! Walker Bay 8 Pris: 4,000 kr KontaktPerson: Stefan Martinsson E-mail: sol7266@hotmail.com Telefon: 031/919688 Datum: 2003-06-01 21:53 AnnonsID: 65875 Typ: Jolle el. kanot Aktivitet: Säljes (S) Årsmodell: 2001 Plats: Landvetter Utrustning: Övrigt: 2.49x1.32 m, 32 kg. Använd en säsong, nypris ca 6500 kr. Färg: vit Se även: www.walkerbay.com/products/original.html Walker Bay 8 jolle Pris: 12,000 kr KontaktPerson: Therese/Benny E-mail: bj.taxi@swipnet.se Telefon: 0435-914 09 Datum: 2003-06-23 19:56 AnnonsID: 66739 Typ: Jolle el. kanot Aktivitet: Säljes (S) Årsmodell: 2002 Plats: Röstånga/Skåne Utrustning: Med segelutrustning, åror, utbordarfäste använd en gång skick som ny. För info se www.walkerbay.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser