Gedda 24 Postad 17 Januari , 2006 Nu inför stundande båtmässa, vad gäller för er? nytt kylskåp, bogpropeller,plotter eller helt enkelt en ny båt!?! Själv ska jag kika på lite elprylar typ belysning och brytarpaneler.. sen blir det givetvis ett längre stopp i MG´ s monter... och ett stopp i baren givetvis :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 17 Januari , 2006 Jag tänkte ta ett stopp i garmins monter. Ska köpa mig en 172c är tanken. Frågan är om priserna är bra jämfört med att köpa på nätet. Och baren är ju en självklarhet.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmunther 0 Postad 17 Januari , 2006 funderar på en GPS-Puck en solcell till ,tänkte montera en eltoa om pengarna räcker (köper alltid en massa brahasaker på mässan) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 17 Januari , 2006 Det blir nog inga prylar på mässan iår. Köpte ett helt lass på hjertmans julrea. Spis, landströmscentral mm. Men man vet aldrig, det kanske blir något litet ialla fall. Men man kan titta å saker för kommande års investeringar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 17 Januari , 2006 Nu har du redan köpt en landströmscentral. men ett tips annars är att köpa det via en bygghandel.. blir billigare så. det flesta blir det om man undviker marina butiker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_Bergqvist 0 Postad 17 Januari , 2006 Tänkte kolla om det är några bra priser på Garmins handburna GPSer, är iofs inte så fruktansvärt dyra annars heller. Tar nog bilen in, så baren får jag nog snällt stå över =\ /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 206 Postad 17 Januari , 2006 Mina planer är inte att köpa något, utan att vända, vrida, pilla och kika på varenda liten pryl på mässan samt ställa massor med frågor till säljarna. Det gäller då att vara på mässan redan första helgen, för att annars är säljarna så trötta på sådana som mig ;-) Stockholmsmässan alltså... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 17 Januari , 2006 Tittade först på de som bygghandeln mm hade och hittade ingen jag trivdes med och som passade på platsen. Så det fick bli en dyr. Men smakar det så kostar det. Som allt annat innom denna branch. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
eruts 0 Postad 17 Januari , 2006 Gedda skrev …sen blir det givetvis ett längre stopp i MG´ s monter... och ett stopp i baren givetvis Har MG en monter?? Vad innehåller den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 17 Januari , 2006 MG med egen monter !! Vore trist om det bara blir en samlingspunkt för dom gamla medlemarna. In med nytt friskt blod på MG ! Tack /Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 511 Postad 17 Januari , 2006 En solcellspanel ska nog inhandlas. Kanske ett nytt kylskåp. Mycket vrida och vända och fråga brukar det vara. Kolla trender. Men kanske främst DRÖMMA!!! Om fina båtar, prylar, och om sommaren och båtlivet! Men kommer MG att ha monter i Stockholm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 Januari , 2006 Hmm skulle förhandlat om kyl på mässan. Men barn och hus kostar visst pengar så det blir nog mest att flanera och barhäng. Med besök hos MG. Upptäckte även att mitt kapell behöver bytas så att jag får nog ta mina slantar och skaffa ett nytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 18 Januari , 2006 Ja ska även kika på lite böcker och sånt på mässan..framför allt. Träbåtsrenoverings böcker :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 Januari , 2006 HAHAHAHA ja det kan du behöva till din skorv. En halv regnskog för att renovera den. Hm kanske skulle kolla på lite häftig badrumsinredning på båtmässan oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 18 Januari , 2006 Nu är du elak. det är bara ett litet hål.. och jag har en hel ekskog att tillgå ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 18 Januari , 2006 Kanske nya dynor? Bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 Januari , 2006 Hm nya dynor. Du menar av tillverkarn själv? Annars de omklädningsföretag som brukar finnas på mässan brukar vara hutlöst dyra. Då kan det lösa sig att gå till möbeltapetserare eller dylikt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 18 Januari , 2006 Vi på maringuiden flyttar hela kontoret till mässan under Båtmässan. Så där sitter bla jag och jobbar under dessa dagar. I övrigt så är det bara att komma så får ni veta vad som finns i montern. Vi har inte en monter på Stockholmsmässan men flera av medarbetarna är på plats. /admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 18 Januari , 2006 HHIHI Riwallen kommer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 18 Januari , 2006 Hade en eminent inbjudan till mässan i GTBG i mailen idag, men tyvär är jag 50 mil därifrån under fredagen Varför inte en medverkan på Stockholmsmässan också? Det finns ju ett visst båtliv i skärgården utanför stan! Så illa är det inte här på östsidan dessutom är vi en del som loggar in härifrån också! Och ... vet ni vad? Mässan ligger utanför Tull-ringen runt Kungliga Hufvudstaden! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser