raholmen 0 Postad 16 Januari , 2006 Kan någon tipsa om vart man kan få tag i en paddelgivare till ett Navico logginstrument från -92? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 16 Januari , 2006 De som har agenturen för Navico i Sverige är Simrad AB i Gbg. www.simrad.se /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raholmen 0 Postad 17 Januari , 2006 Jo, jag vet och har varit i kontakt med Simrad, men dom säger att dom inte för dessa instrument längre.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 0 Postad 17 Januari , 2006 Hej igen, Utan att ha alltför torrt på fötterna tror jag att en Airmargivare passar i genomföringen. Och eftersom Navicos egen givare ger 5.55 Hz/kt tror jag även att det skulle passa pulsmässigt. Det enda stöket som jag ser det är om din gamla logg har en 2-polig anslutning, för i så fall får man se till att sänningsmata Airmargivaren på något sätt. Om du har en DL150 är detta lite omständigt, men om din logg är en DL200 går det betydligt lättare. Hålet i en Airmargenomföring ligger på 40mm och dess ytterdiameter är 51mm. Rörets invändiga längd är 89mm. Eftersom Airmar är ett vanligt fabrikat när det gäller loggivare tror jag nog att det går att få tag på, men mät först lite på genomföringen och kolla gärna att det är samma gänga på överfallsmuttern. Förresten, jag tror att det var Herman Gotthart och/eller Watski som krängde Navico i början av 90-talet. /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raholmen 0 Postad 19 Januari , 2006 Hej LC, och tack för informationen, jag har en DL 200 så det låter hoppfullt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser