Leif 3 Postad 14 Januari , 2006 Hej, Jag har för avsikt att föbättra/lägga på nya lager 1-komponents lack inne i båten utan att helt ta bort den gamla 2-komponentslacken. Vilket märke är bra? Har någon erfarenhet av Benar-olja? Jag tar också gärna emot råd. Tackar på förhand, Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 Januari , 2006 Är man norrman så älskar man Benar olja eller så älskar man Owatrol. Inget däremellan.. nu är jag ingen bagge men jag föredrar Owatrol Oljan. Dränk in träet med D1 och sen mätta med D2 så får du en lackliknande yta. När jag lackar använder jag Internationals 1-komp lack Halv matt. Matthet är ju en smaksak i och för sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abborren 0 Postad 5 Mars , 2006 Måste det inte vara helt trä rent innan man kör med benar olja? Hälsn..Ohlsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 5 Mars , 2006 Måste det inte vara helt trä rent innan man kör med benar olja? Hälsn..Ohlsson Jo det måste det. olja på en lackad yta går inte.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 5 Mars , 2006 Hejsan, Jag brukar använda Epiphanes, både blank och halvmatt. Kanon bra lack. //Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mancruiser 0 Postad 12 Mars , 2006 jag skulle ha tagit bort den gamla 2k-lacken å lagt på ny 2k.Jag gjorde det på min.kolla mitt fotoalbum. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvenBertil_J 0 Postad 12 Mars , 2006 Ser ju väldigt blankt och fint ut, MEN - samtidigt halt och livsfarligt. Jag föredrar obehandlat teak på ytor dår man går. (teak på däcksytor där man går är egentligen det dyraste sättet att förstöra ett bra däck) Håller i övrigt med Gedda och Jonke-66. En halvmatt enlkomponentslack för att fräschaupp inredet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 15 Mars , 2006 Snacka om snyggt...men...halkigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser