Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
primouza

vad har jag för båt?

Rekommendera Poster

jag trå inte jag har kollad många Ockelbo T16 nu men ingen är som min är i skrov eller bak. jag trå att den är från 60 talets.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag kan inte hitta någon bild av en som liknar min alls min har bred platta brevid motorn och ingen på bygnad för en framrutor men det fins bevis att där har suttit en liten rutor fram för föraren. ochså min är inte v formad i \hull\ (under båten).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker då inte att de liknar någon t14, men jag sitter o funderar över dendär böjda bågen vid motorbrunnen, är de orginal?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
finns En Likadan här i Sjön vet jag, Möter den ibland.Har du mått på Båten ? Längd,bredd m.m.Kan Uppfattas Helt annolunda i verkligheten. Jag tror den är Likadan fasst Röd i skrovet och Vit Uppe på.Jag Kan Kankse fråga honom, han kanske vet,
 om du nu Inte klurar ut det Tills dess att det blir Sjöstning

Så du är antagligen inte Ensam  : )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag tycker att det ser ut som en Baggenbåt. De byggdes i Strängnäs på 1960-talet. Jag var med mamma och pappa på båtmässan Allt för sjön 1966 och där köpte vi en Baggenbåt. Jag har den fortfarande kvar och skrovet är mycket likt det på dina bilder. Min är dock en öppen modell utan fördäck.

Hälsningar

Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jawo har rätt. Det är en Baggenbåt. Skrovformen är mycket karaktäristisk.

Kurt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I slutet av 1960-talet såldes Baggenbåtarna av KF. Bland annat visades de på OBS-varuhuset i Rotebro där de såldes tillsammans med Evinrude-motorer.

Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej den är 5.00 x 1.65 och jag tro att den är original jag kan inte se att den har varit påbyggd någonting men den kan har varit. Tack för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om någon vet av en jag letta efter en framruta till den där har suttit en på den förut men bara framför fören. Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...