primouza 0 Postad 14 Januari , 2006 En Ockelbo T16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mark 0 Postad 14 Januari , 2006 jag trå inte jag har kollad många Ockelbo T16 nu men ingen är som min är i skrov eller bak. jag trå att den är från 60 talets. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 15 Januari , 2006 Selco Selboy ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 15 Januari , 2006 Kan det vara en ockelbo t14 ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjingeling 1 Postad 21 Januari , 2006 Jag skulle gissa på en tidig Ockelbo t 14 som saknar vindruta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mark 0 Postad 23 Januari , 2006 jag kan inte hitta någon bild av en som liknar min alls min har bred platta brevid motorn och ingen på bygnad för en framrutor men det fins bevis att där har suttit en liten rutor fram för föraren. ochså min är inte v formad i \hull\ (under båten). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tolle 0 Postad 23 Januari , 2006 Tycker då inte att de liknar någon t14, men jag sitter o funderar över dendär böjda bågen vid motorbrunnen, är de orginal? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 23 Januari , 2006 finns En Likadan här i Sjön vet jag, Möter den ibland.Har du mått på Båten ? Längd,bredd m.m.Kan Uppfattas Helt annolunda i verkligheten. Jag tror den är Likadan fasst Röd i skrovet och Vit Uppe på.Jag Kan Kankse fråga honom, han kanske vet, om du nu Inte klurar ut det Tills dess att det blir Sjöstning Så du är antagligen inte Ensam : ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jawo 0 Postad 24 Januari , 2006 Hej, Jag tycker att det ser ut som en Baggenbåt. De byggdes i Strängnäs på 1960-talet. Jag var med mamma och pappa på båtmässan Allt för sjön 1966 och där köpte vi en Baggenbåt. Jag har den fortfarande kvar och skrovet är mycket likt det på dina bilder. Min är dock en öppen modell utan fördäck. Hälsningar Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 25 Januari , 2006 Jag tror inte på Ockelbo T14! Här är en bild på en T14. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KurtO 0 Postad 26 Januari , 2006 Jawo har rätt. Det är en Baggenbåt. Skrovformen är mycket karaktäristisk. Kurt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jawo 0 Postad 6 Februari , 2006 I slutet av 1960-talet såldes Baggenbåtarna av KF. Bland annat visades de på OBS-varuhuset i Rotebro där de såldes tillsammans med Evinrude-motorer. Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mark 0 Postad 6 Februari , 2006 Hej den är 5.00 x 1.65 och jag tro att den är original jag kan inte se att den har varit påbyggd någonting men den kan har varit. Tack för hjälpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mark 0 Postad 6 Februari , 2006 Om någon vet av en jag letta efter en framruta till den där har suttit en på den förut men bara framför fören. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser