Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
Trissorange

Avlopp

Rekommendera Poster

Hej

Till våren funderar jag på att dra om mitt avloppssystem från diskhoarna. Jag tänkte dra slang från diskhoarna till en bordsgenomföring i botten på båten. Det jag nu funderar på är hur slangarna är dragna från fabriken på en Magnum och vart i skrovet denna borsgenomföring sitter på en orginal Magnum. Någon som vet????

Hälsningar

Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Orange,

Avloppen från bägge hoarna går ihop,sedan lite akteröver och ut via genomföring i babord placerad strax över vattenlinjen. Genomföringen syns som en svart prick i den blå linjens underkant på bifogat foto.

SvenA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade ett foto från fjolårets bottenmålning, där syns genomföringen för avloppet diskhoar bättre.

SvenA

post-5258-1394234539,0988_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen:)

Tackar för den fina informationen för nu vet jag precis hur det skall vara. Var lite orolig först att jag var tvungen att göra en skrovgenomföring under vattenlinjen för de brukar ju kunna börja läcka ibland om man inte byter slangar med jämna mellanrum samt drar vissa klämmor.

Efter att funderat ett tag så tror jag inte heller att avloppet var monterat på nya Magnumar från varvet och var det draget avlopp så hade man nog beställt separat när man beställde sin Magnum.

Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...