draco 2 Postad 10 Januari , 2006 Hej jag har nu satt in en thunderbolt fördelare i motorn och sökte nu efter en cdi box till den ,det tog lång tid och mycket samtal som ej gav nåt till dom ledande leverantörerna i Stockholm,Jag fick ta reda på det själv, det tog ca 2 timmar på nätet.Det finns rätt många modeller men efter ett tag har jag beställt en. Priset i Stockholm för en cdi box till min thunderbolt Mercruiser 260 var 5500 kr ok det var en del,jag kollade upp dom kontakterna jag har i Usa (jag har precis startat en firma som importerar marinprodukter) CDI boxen kostar som dyrast i Usa 44 dollar!!!! frakt ca 10Dollar Jag kan förstå att man måste ha påslag tullen och staten ska ungefär ha 37% av värdet när man importerar från ett icke eu land men 5500 kr är tycker jag helt sjukt jag kommer själv att ta ca:2000 kr för den om jag säljer den. Jag har själv drivit ett marin och el och styr företag i ca:6 år idag och tycker att påslagen på 50 % på vissa saker är lite mycket men den här skillnaden tycker jag är sjuk,hade leverantörerna tagit måttligt hade vi alla kunna fixa som jag gjort,jag har bytt Förgasare, kamaxel, ventiler, ventillyftare, vevlager, insug, tändsystem, alla packningar, impeller, kolvar, kolvringar, packningar, oljepump, tändstift, tändkablar, tändspole,m mmm till helt nytt för under 10000kr i sverige hade det varit betydligt dyrare med dom påsdlagen.Ja vad tycker ni när ni hör påslagen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 11 Januari , 2006 Dum fråga men vad är en CDI-box? Äre nåt jag har användning av till min MerCruiser 5.0 -90 Vad gör den för nytta?? //Prylgalen #1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 11 Januari , 2006 Cdi är en elektronisk styrbox till motorn (dvs tändning, bränsleblandning osv...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 11 Januari , 2006 Ska ja ha en sån till min? Vad händer om jag sätter dit en sån? //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 11 Januari , 2006 Du märker när din befintliga går sönder, motorn stannar nämligen då. Mao du behöver ingen ny så länge motorn funkar. Kan ju vara andra orsaker än CDI boxen vid ett stopp naturligtvis, men är en av dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 11 Januari , 2006 Exakt vad reglerar påslagen? Har det något att göra med storleken på plastpåsar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 11 Januari , 2006 Den va bra den Det e ungefär som Moms..... Varför ska mamma ha procent på det jag köper? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
utombordan 0 Postad 17 Maj , 2006 du har inga spolar typ trigger spolar och sånt till en johnsson 60 det satt nån givare där under med vet du mö om sånt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Deus 0 Postad 17 Maj , 2006 Importera själv tycker jag när man hör påslagen.. http://www.jetcarrier.com/info/myaddress.asp?lang=46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 18 Maj , 2006 Beställde själv en komplett sotningssats (topplocksrenovering) till min Ford V8 5,8 från Go2Marine i våras. Kostade ca 1900:- med frakt och moms. EN topplockspacking (jag behöver två..) kostar 1000:- i Sverige. EN packning till ventilkåpan (jag behöver två..) kostar 600:- i Sverige. Resten har jag inte brytt mig om att kolla. En av sakerna jag beställde var slut så de hörde av sig på mail och frågade om jag ville vänta på den eller avbeställa den delen. Det klarades av på någon dag med mail fram och tillbaka, och två veckor senare kom allt med posten. Hela köpet följdes dessutom upp någon vecka senare av ett frågeformulär där de ville få mina synpunkter på köpet. Superseriöst! Jag kommer nog inte köpa så mycket i Sverige i framtiden heller... /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 18 Maj , 2006 Internet ÄR fantstiskt för oss konsumenter, köper DVD skivor och annat smått &gott från Tyskland och Polen kanon billigt och så går vi samman några stycken och delar på frakten /Kenbja :-))) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser