Gå till innehåll
fredag 22 november 2024
hustran

Ostindiefararen....

Rekommendera Poster

Har just njutit av TVprogrammet om den fantastiska båten och alla otroligt duktiga människor,omkring.Har ni?   SKEPPET menar jag,förlåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt, mer sånt i rutan !

Blev smått avundsjuk på de som mönstrar på som elever 8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara att hålla med. Helintressant att se. Tyvärr jobbade jag när de låg här i Malmö innan utresan, vilket retar mig enormt3.gif\ Får väl se till att ha bättre timing när de kommer hem igen...2007? Man kanske skulle gå upp o lägga sig utanför Vinga o peka ut grundet då............smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

helt fantastiskt! det mest imponerande är att dom inte har haft någon riktig ritning ifrån början utan att dom fått göra en alldeles egen. det är ett sjukt fint bygge! kännde det när dokumentären tog slut att jag ville se ännu mer. :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kan trösta dig Karl med att du inte är ensam om att ha missat dem, speciellt i Malmö. Jag såg dock toppen av riggen då jag körde runt lite här och var i malmö då de var på besök. :)

Alltid något, men det var en kul ide om att segla upp och möta dem vid Vinga ! Eskader ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dokumentären om ostindenfararen var helt klart för kort. Man vill se mycket mer. Hade tyvär inte möjlighet att åka och titta på det när det låg i Karlskrona, hoppas att man får en andra chans.

Jag har en kompis som skall vara med på en av de sista delsträckerna, kommer inte ihåg exakt var. Men vist hade man velat byta med henne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stilig skuta.

Mötte den utanför Gotland i somras när den gick sydvart med fulla segel, Pampigt som bara den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Definitivt en finfin skuta :-) Min tjejkompis var ombord efter att ha flitigt flörtat med besättningen när de låg i Visby. Egentligen skulle de inte ha gått in i visby men deras kock hade skadat sig och behövde akutvård. Så om ngn undrar så var det alltså inte deras mening att ens gå i närheten av Visby initialt sett :-)  (lite inside info till er där) haha.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...