nurse 0 Postad 9 Januari , 2006 Kvinna som man är så är redan planeringen i full gång för sommarens semester i Skilsmässodiket Göta Kanal, har kollat ang priser osv på nätet och har hört att om man är medlem i ngn båtklubb så kan man få rabatt på ett årskort, är det någon som vet om detta stämmer eller inte? Hälsn Nurse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nurse 0 Postad 9 Januari , 2006 Det blir billigare å lösa ett årskort från sjö till sjö , dådet ingår övernattingar osv i priset än att betala för varje sak! Tur att man har lite koll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
balt 0 Postad 9 Januari , 2006 Vi som bor och lever efter Göta Kanal vill inte kalla den för Skilsmässodiket utan hellre då KÄRLEKSDIKET. Här kommer man varandra så mycket närmare. Nåväl, Rabatt på årskot får man om man tillhör någon båtklubb i de fyra sjöarna; Vänern, Vättern, Boren eller Roxen. Den rabatt man får är 50% på ordinarie pris som förra året (2005) var 1800 kronor, från sjö till sjö, dvs 1800:- Vänern-Vättern, 1800:- Vättern-Boren, 1800:- Boren-Roxen, 1800:- Roxen-Östersjön, totalt alltså 7200:-. Är man då medlem i någon båtklubb på någon av dessa sjöar betalar man bara 3600:- för ett årskort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roxenskeppare 0 Postad 9 Januari , 2006 Nu gäller det att hitta en motorbåtsklubb i Roxen för oss som har båten vid egen brygga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nurse 0 Postad 10 Januari , 2006 Har båten i vättern och tänkte lösa vättern-vänern/sjötorp t/r får man även rabatt om man bara löser den sträckan? Fint namn förrestenkärelksdiket har aldirg hört det förut, men det stämmer nog bättre! Nurse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
balt 0 Postad 11 Januari , 2006 Vad jag vet får man bara rabatt på årskorten och då självklart på delsträckorna också. 2005 skulle kortet för sträckan Vättern-Vänern (Sjötorp) ha kostat 1800, är du med i någon klubb betalade du alltså 900:-. Jag vill också rätta mig själv lite grann. Det är riktigt som jag skrev att man förra året betalade 1800 kr från sjö till sjö, felet var bara att jag lade till en sjö för mycket. Det rätta är att man betalar 1800 kr för sträckan Vänern-Vättern, samma summa Vättern-Roxen och Roxen-Östersjön. Så den totala kostnaden är bara 5400:- inte 7200 som jag skrev i mitt förra inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jjstone 0 Postad 11 Januari , 2006 Har kollat hemsidan för Göta kanal samt läst några av debatt inläggen på detta forum. Har själv tankarna på att göra en kanalresa. Priset om båten är under 9 m kostar 4400:-. Det gäller hela kanalen Mem-sjötorp och omvänt.Biljetten gäller hela säsongen. Om du tänker åka hela kanalen är det här alternativet billigare än en sjö till sjö biljett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nurse 0 Postad 11 Januari , 2006 Ha ha ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser