Roger-jo 0 Postad 9 Januari , 2006 HeiI Ligger Hällevikstrand på N58.09.0 E11.25.0??? Seilte dit N58.09.0 E11.25.0 men havnet i Stocken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roger-jo 0 Postad 9 Januari , 2006 Alså er det feil i Gesthamnar gaiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roger-jo 0 Postad 9 Januari , 2006 Da er det en av de som har bestemt at Hällevikstrand ligger her. Enligt våra noteringar ligger Hällevikstrand på 58 09,0N 11 25,0E Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 10 Januari , 2006 Om en vänlig person kan ge mig EN KORREKT position så skall jag ändra den. I övrigt så uppdateras hamnarna av oss eller av en person som arbetar i/med hamnen i fråga. Detta gäller om det finns en eldsjäl eller om i de fall där det är stora organisationer som tex Göta Kanal. Men påpekanden om felaktigheter motages på webmaster@maringuiden.se /admin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne 0 Postad 10 Januari , 2006 Hej, tack för uppmärksamheten, nu är det korrigerat. Hälleviksstrands position är 58 07,4 N, 11 26,7 E Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roger-jo 0 Postad 10 Januari , 2006 Hei! Takk til alle som har svart, det har hvert hyggeli roligt er det ikke det dere sier. Jeg oppnådde det jeg ikke greide med å sende brev til www.gasthamnsguiden.se og sa at posisjonen var feil. Men de svarte dette. Hej Enligt våra noteringar ligger Hällevikstrand på 58 09,0N 11 25,0E. OG det var det. Derved forsøkte jeg på en munter måte( trodde jeg) og synliggjøre at Gesthamnsguiden og Havneguiden er feil på nevnte havn. Min logg viste:: N58.07.346 E11.26.476 dette er rett over 5 m grunnen på utsiden av havnebassenget. Den tid er forbi da kommandøren sendte en gast i land for å kjøpe brød, så han kunne lese på posen får å se hvor han var havnet. Med vennlig hilsen Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roger-jo 0 Postad 10 Januari , 2006 Hei Tommy. Har brukt noen vinterkvelder på sjekke ut nye steder hos dere. DK. og her hjemme. Det var da jeg oppdaget at det var feil begge Guider. Det fine med båt ferie (vår mening)er at en aldri vet hvor en havner. vet bare at jeg skal være borte i X antall dager. Og så ser vi hvilken vei vinden blåser. Og da er vi godt forbrett. Vil benytte anledning tit å reklamere litt. Har brukt http://www.sping.com/seaclear/ siden Olle kom på banen. Nu bruker jeg også http://www.tiki-navigator.com/no/index.htm et kjempe bra kartprogram. MVH Rpger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roger-jo 0 Postad 12 Januari , 2006 Takk sender mail. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser