primouza 0 Postad 9 Januari , 2006 Hej! Jag såg att vätske-nivån i dunken till wallasvärmaren börjar sjunka (fotogenet alltså) Jag har inte en aning om vilken sorts fotogen som denna är fylld med iom att jag själv aldrig har fyllt den... vad ska jag använda för sorts fotogen? kan man blanda hej vilt eller måste det vara samma märke?? tacksam för svar! /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivansen 0 Postad 9 Januari , 2006 Esso/Statoil Blå brukar jag köra med till min Wallas 1800, vilket fungerar perfekt. Den är en smula dyr, men värmaren är känslig och jag skulle nog inte våga \blanda hej vilt\ som du föreslog. Vissa mackar har bränslet på tapp vilket blir billigare. Prova att kontakta Statoil för att hitta en mack i din närhet som har denna service. -Ivan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 9 Januari , 2006 Hej! Japp, Statoil Blå är vägen att gå /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 9 Januari , 2006 Bara hälla u de gamla å i med nytt eller? Vad kostar den fotogenen då? På ett ungefär alltså... Jag tror att dunken i min båt är på typ 5 liter eller nåt. Hur länge kan man värma med det, alltså hur länge räcker det? //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 541 Postad 9 Januari , 2006 Se till att du inte har avlagringar i tanken. Ett effektivt sätt att få frysa när man vill ha varmt för bränslepumpen sätts igen. Köpte 5 liter i somras på Statoil för ca 120 sek. Dyrt men värt det. Hade just renoverat pumpen och köpt ny tank för den gamla var så förorenad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser