Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Rigor73

Sjösättning snart?

Rekommendera Poster

Tjohopp alla viktigpettrar, förstsigpåare, annonym användare, fartdårar ...mfl.... ingen nämd ingen glömd....

Här nere i södern känns det som om de e sjösättning snart och det blir bråda dagar inom kort (om man ens tog upp båten)

Nu har jag haft båten uppe ur vattnet flera veckor (lite mer än en månad) jäg väntar fortfarande på delar till den nya motorn som ska i båten så snart de e möjligt...Nu e jag trött på att ha båten på land!

Är inte ni det oxå?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min båt trivs inte på land, därav namnet.  Hon blir kvar på landbacken i drygt 3 månader till, snyft.  Men vi har en trevlig båtklubb där vi har våra vinterfester och ljuger om tider som flytt och om kommande strapatser.  En och annan övernattning i båten på land har det också blivit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas på å va i sjön till första Maj, å nu börjar de kännas ett de mycket man vill ha gjort innan dess.

Hälsn Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom vi har en träbåt, försöker vi sjösätta så tidigt som möjligt, så det blir förhoppningsvis fina helgseglatser i början av april...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senast 2:a veckan i april för min del! (får vara bra sketet väder för att hindra det)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
De va då inte vilken träbåt som helst, missa inte å titta in Segelbos sjöbod.

Ha´ t pent Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Ja hon är vacker. Har inte upplevt henne i sjön ännu, köpte henne i höstas, precis efter upptagningen.

Kan lova att vi ser fram mot premiärturen. Har precis beställt en ny rullgenua... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kommer nog vara först i detta året.. sjösätter om ca 4 veckor, bokat och klart :)

Ungefär samtidigt som palmerna blir gröna här i södra skåne !!! smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sa nån SJÖSÄTTNINGsmiley-cool.gif\ 

JA DE ÄR NÅGOT ALLA SER FRAM TILL.

SEGELBO !! vad måste du göra med skrovet  lacka etc....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var först förra året, får väl se i vår...

Men så fort det är isfritt och bryggorna är okej och man så...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min står på trailer året runt och är alltid redo att åka i plurret! En fin vinterdag kan vara nog så trevlig som en bra sommardag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
smiley-laughing.gif\ Min svärfar håller med dig Lanzar, han bottenmåla sin motorbåt förra veckan, fast penseln var nära att frysa fast, hehe !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Ullis

Eftersom jag är från Rivviäran - dvs Höllviken i Södraste Skåne så vet jag knappt vad vinter är. Vi har redan börjat vårputsa så smått på Gumman som ligger i Kungsbackafjorden (Norra Halland) och ska försöka vara först i av alla i vår marina. Bäst att sikta mot stjärnorna - jag menar sjöstjärnorna! Vi längtar varje dag när vi pulsar i snön....

smiley-cool.gif\

Ullis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, nu börjar abstinensen bli svår....... Första veckan i April...då j-ar! 1.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rivieran slutar i väster vid skåre... och du bor ända borta vid mexikanska golfen juh2.gif\ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det beror på när man tog upp?! Sista seglats för sessongen 1 januari(se bild, dagen efter låg isen överallt!).Upptagning 6 januari. Ett nödvändigt ontför en öbo!

Båt:Laxsnipa från Bottenhavskusten, byggd 1915 eller tidigare, (skrovet plastat på utsidan).

post-1968-1394234535,5975_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...