Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
baretta200

Sjömackar i Sundsvall???

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar varför det inte finns några sjömackar i Sunsvalls området?

Helt sjukt att en hamnstad som Sundsvall inte har en enda sjömack eller möjligheten till att tanka, när det nu behövs!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, i Sundsvallsområdet finns det fn tankställen vid Ortvikens båtvarv (endast torsdagar) och i Juniskär som har en utmärkt och fungerande sedeltank.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det finns det ju, men det är ju inte alltid man planera in en tankning på en viss tid och en viss dag! Ja det finns ju en i Juniskär oxå, man vill ju slippa åka hit oxh dit för att tanka det är ju trots allt en bit att åka dit, och en hamn stad ska väl ha en sjö mack!  Man tycker att det skulle finnas en i S-vall hamn, för det finns ju behov för det! Dom skulle absolut inte gå med förlust, jag förstår inte riktigt vad det sitter i???????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig och jag bor i Sundsvall.

Jag har hört att det tidigare fanns en möjlighet att tanka i hamnen men de var tvungen att lägga på en slant jämfört med en vanlig bensinmack (inget konstigt med det faktiskt). Då valde folk att inte tanka där och de blev tvungen att stänga. Undra hur sundsvallsborna tankar sina båtar eftersom man inte får frakta så mycket i bilen (i bensindunk). Kan väl inte tänka mig att de är olagliga... smiley-wink.gif\

Tyvärr är detta land uppbyggt (vad gäller bensinförsörjningen) så att vinstmarginalerna i en bensinmack är otroligt låga, nästan försumbara och vem vill investera i något sånt egentligen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Håller fullständigt med dej. Vet att det är många som trafikerar våran kuststräcka som ej åker in till hamnen eftersom det éj finns tillgång till tankning.Det borde finnas en mack i inre hamnen i stället för att man bygger en massa fula hyreshus där.

MVH Kurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...