Coffeman 0 Postad 6 Januari , 2006 Är det någon som vet någon bra ALLMÄN bok om utombordare (enklare mekanikerbok) för att reparera, underhålla och visa hur en utombordare fungerar? Jag har tittar runt lite på nätet men ej hittat någon bra! MVH Christoffer Olofsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kaptenkolja 2 Postad 6 Januari , 2006 Svårt att få tag i tror jag. Det är ju oftast inte bara att sandpappra brytarspetsarna o kolla stiften på moderna utombordare. De är så fulla av elektronik att man måste koppla dom mot en dator för att konstatera vad som är fel. Men finns det nån Bosse BÅTDOKTOR som känner sig manad? Ibland har man tur, jag var ute med en 225 hkr yamaha för ett par år sedan. Motoreländet bara stannade utan förvarning. Är ingen uppfinnarjocke, så jag chansade o kollade runt lite, o se där....en hängsäkring hade gått, naturligtvis den storlek som saknade ombord. Ibland är det bra att känna en rökare, folie från cigpaketet virades runt den trasiga säkringen, tillbaka med den, o se på fan, eländet funkade igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coffeman 0 Postad 7 Januari , 2006 Tackar för alla tips. Undrar dock om boken Complete Guide To Outboard Engines är en allmän bok eller om den just behandlar Mercury? MVH Christoffer Olofsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 8 Januari , 2006 hmmmm ... kanske dags för någon att skriva en Outboard for Dummies ... Garanterat att det finns sakkunskapen här på MG .. gäller bara att någon kännner sig manad att sammanställa den :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser